В този блог: Mercedes сподели основните характеристики на електрическата версия на Sprinter.
Близо два месеца, след като обяви пристигането на електрическата версия на Sprinter, тази седмица Mercedes пусна и техническите данни на возилото, което се очаква през 2019.
Ванът ще бъде с повдигнат покрив и ще бъде оборудван с 84 кВт мотор и опция за избор на батерия с 41 или 55 кВтч капацитет. Дължината му ще бъде около 6 метра с 4 метра разстояние между колелата и товароподемност от 10,5 м³.
Очевидно повечето автопроизводители смятат да държат пробега на този тип товарни превозни средства сравнително малък тъй като виждат приложенията им основно за градски доставки на кратки разстояния.
Подобно на Renault Master ZE и eSprinter ще бъде с максимален пробег под 200км, но немският ван ще бъде с една идея по-добър от френския и ще може да изминава около 150км с едно зареждане за версията с 55 кВтч батерия и скромните 115км за варианта с по-малката 41 кВтч батерия.
Максималният полезен товар във версията с 55 кВтч батерия ще бъде до 900кг, а този с по-малката батерия ще може да носи до 1,040кг. Що се касае до зареждането то ще отнема около 8 часа при 7,4 кВт мощност за по-голямата батерия и около 6 часа за по-малката.
От Mercedes споделят, че са преминати и тестове в тежки атмосферни условия с максимален товар и тези цифри отговорят важат и за такива случаи, а и двете батерии могат да се зареждат на DC станции.
Максималната скорост е респективно 80 и 120км/ч за версията с по-голямата батерия, а както е тръгнало да получаваме информацията на парче, най-вероятно за цената му ще научим след някой и друг месец.
Засега знаем само, че той ще струва повече от дизеловата версия, която в момента се продава за около $50,000.
Със сигурност в дългосрочен план оперативните разходи на този ван ще бъдат по-ниски от дизеловата версия и това ще компенсира за по-високата начална цена, но все така характеристиките му са далеч от спиращи дъха.
От Мercedes със сигурност можеха да се постараят малко повече и да увеличат пробега до поне 200км, и да го приближат до Nissan e-NV200, който може да измине близо 300км с едно зареждане въпреки че може да натовари два пъти по-малко товар от еSprinter.
Лека полека се заформя се конкуренция в този сегмент и скоро може да се пръкнат и по-добри предложения от други марки. VW започна да доставя eCrafter на различни клиенти за тестове наскоро, а китайците също не спят.