Какво е да си шофьор на електро такси?

Блог

В този  блог: Първото електро такси вече вози приятно изненадани хора, с "неописуемо" усещане.

Казвам вече, защото след приятното ми гости при хората от Yellow333 научих, че сега електрическият KIA Soul EV е като всяко друго такси на компанията – в работен режим...

Едно обаждане по време на почивката ме стопли. То си беше горещо, но това е друга топлина. Звъни ми Пепи Тодоров от Yellow Такси, да ме покани на гости при тях. Седмица по-късно се чуваме пак и на другия ден метнат на Туизи пристигам в комплекс Диана.

Приятни спомени, къпехме се там като деца, чудесни мигове. Сега комплексът пак си работи, а зад трибуните е централата на Yellow, където с пристигането попадам на още спомени – виждам лъскава Такси колонка от едно време, а на стойката й закачена зарядна станция за електромобил.

Него го няма, електромобилът, на работа е, като такси – електрическият Soul EV от КИА България. А хората от Yellow вече пристигат, слизат при мен от офиса и ето го запознанството – с Калин Кокошаров, Илия Василев и Петър, който направи връзката.

Бързи Туизи кръгчета и по някоя и друга електромобилна история и вече сме на крачка от интересния разговор на тема "Ще го бъде ли електромобила за такси?" в офиса.

Поздравления, хора, смело е да се пробваш когато още не си наясно дали ще ти върши работа. Но е факт, колата е тук и вече работи – някак се е получило и хората в Yellow Такси и КИА България си знаят най-добре как е станало ;).

В офиса на по кафе има много какво да си кажем за новото начинание. Колата е при Калин и Илия още преди средата на август (виж този блог по темата). В началото хора от компанията са обикаляли града да возят, но сега от няколко дена Soul EV вече е на смяна като останалите таксита. Кара пробно дори и нощна.

Питат ме много неща за електромобилите. Харесва ми, че се интересуват и че правят това. Като му усетиш плодовете осъзнаваш, че дори сега, с малко напасване, тази технология вече може да работи за теб.

Напасването до голяма степен е за шофьорите. Да потегляш нормално, да използваш рекуперацията във всяка възможна секунда, да изцеждаш всяка капка ефективност от тази кола, която  буквално те моли за това. Така е направена.

А е трудно (както ще разбереш след малко), защото е толкова динамична, като повечето електромобили. Като натиснеш с десния крак и тихият камшик, който те понася напред изпълнен с вибрация, е толкова неустоим.

Тук сме в такси кола, обаче. Тя трябва да работи максимално ефективно за компанията. Затова е важно да я караш умерено. И пак може да й се наслаждаваш – просто помниш, че пробегът зависи от теб. А и колкото по-ефективно караш, толкова повече пари можеш да спечелиш.

А междувременно хората се кефят невероятно. Вероятно е и заради това, че сега возенето с електро таксито е безплатно, но много повече е заради самата кола. От кого да го разбереш най-добре, ако не от шофьорите. Ето какво ми прати Петър – няколко въпроса, които задали на един от първите шофьори карал таксито:

Какви са предимствата на електрическото такси, които ви правят най-силно впечатление?
Удоволствието да караш такава кола е неописуемо! Много е готино, учудващо бърза е и много бързо ускорява, а в същото време е много стабилен автомобил.

Коя е най-любопитната реакция на пътник или минувач за електрическото такси?
Докато карах автомобила имах 11 клиента и 10 от тях са супер очаровани. Имаше едно момче, което прояви много голям интерес към колата, към дизайна ѝ и това, колко добре се движи – не очакваше от електрически автомобил да ускорява толкова бързо и да се движи така мощно.

Имат ли бъдеще електрическите автомобили като таксиметрови?
Мисля, че със сигурност имат, но това зависи от шофьорите. Аз например съм на кантар – автомобилът много ми харесва, няма данъци, едно зареждане е 2-3 лева и с него се изминават към 170 километра, но на ден аз изминавам към 200. Като цяло ще става за работа, но за един човек, тъй като както знаете обикновено една кола се карат от 2-ма човека, на две смени – сутрин и вечер. Въпреки всичко съм сигурен, че има бъдеще.

Какво ми остава да добавя след това? Просто се повози. И дано скоро да има още електро таксита, в още и още български градове.

Успехи и радост на всички.

П.П. А тази (електро) такси колонка... Няма ли да е готино пак да има пак такива, с дупчица дето пуска ток ;).

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения