В този блог: Shell проучва дали да изгради мрежа от зарядни за електро коли по своите бензиностанции в Англия от следващата година.
Британското издание Guadian пише за кореспонденция между Shell и британското правителство, в която се коментират възможностите за изграждане на мрежа от зарядни станции за електромобили по бензиностанциите на веригата в Англия...
Би било съвсем различно от това на снимката, на която се виждат Tesla Supercharger устройства монтирани до бензиностанция на Shell, защото ще е самостоятелна инвестиция от голяма петролна верига.
Според Guardian, Shell иска от правителството повече информация за регулаторния режим за оператори на зарядни мрежи за електромобили. Интересуват се също (както и ние и всички останали поели в това ново направление) дали ще им е необходим лиценз за продажба на електричество. Отговорът за нас е ясен – да – важни са обаче детайлите и процедурите.
Има и още един въпрос, който според нас е много интересно, че Shell повдига. Какви са амбициите на правителството за "безжичните пътища"? Става дума за пътища с вградени системи за безжично зареждане на електромобили в движение.
От една страна е далновидно, защото е логично да си зададеш въпроса "Да направя ли инвестиции от, например, 50 милиона в една технология, ако има друга, която може бързо да я измести?" От друга страна около тези пътища има куп въпросителни и за да се направят такива най-малкото ще трябва да разровим цели магистрали, та не ни се виждат като голяма заплаха за кабелните зарядни мрежи (поне в следващите 20 години).
Shell обаче не са единствени. По закон в Англия може да се изисква информация и така се е разбрало, че и от ExxonMobil са имали кореспонденция с правителството. Не за, обаче, а против електрическата мобилност. ExxonMobil призовава правителството да избягва политики, които подкрепят електромобилите, защото е по-евтино да се намаляват емисиите като се модернизират енергийни централи, вместо чрез електро коли.
Но започнат ли да монтират Shell зареждачки за електромобили дали другите няма да ги последват? И след старта в Англия, ако намерят икономическия смисъл, което няма как да не стане – клиенти за енергия на (дълъг) път и хапване едва ли ще липсват – може да започнат да прилагат модела и в други държави сравнително скоро.
Източник: Guardian
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин