Кой пръв ще предложи повече батерии след Tesla?

Блог
В този блог: Както има избор от двигатели, така да е и за електромотори и батерии.

Изборът от електромобили на пазара полека се увеличава, но като изключим Tesla Motors, засега други големи производители не предлагат батерии с различен капацитет. Но това трябва да се промени скоро, защото "една батерия за всички" тактиката май не работи много добре...

Когато съм с нашето Renault Twizy из града най-често ме питат "Колко изкарва с едно зареждане". Отговорът е лесен – до към 80 км. ОК, пада до 50, ако го натискаш, а пък Ники от Созопол е правил и малко над 100 км с неговото Twizy. А отговорът е лесен, защото е само с един тип батерия...

Когато си избираш Twizy 80, има три модела. Различават се по разни аксесоари, но са с едни и същи електромотор и батерия. Това последното е така и при Renault ZOE, при Nissan LEAF, BMW i3 и т.н. Просто нямаш избор откъм мощност и капацитет – всички варианти на определена марка и модел са еднакви в това отношение. Различават се само по оборудване и аксесоари.

И на другия бряг на реката е Tesla Motors. Не че има чак някакъв огромен избор, но Model S се предлага с два вида батерии и различна мощност. Даже имаше и трета батерия с капацитет 40 кВтч, но тя отпадна заради супер слабия интерес към нея. Така или иначе Tesla предлага някакви варианти. А това за момента е най-близо към нещата, с които сме свикнали – разнообразие от двигатели и мощности, както и различни по обем резервоари.

Едно обяснение на този "една батерия за всички" синдром може да е, че големите авто марки пробват отначало с един тип, да видят как се получават нещата. И понеже батериите са скъпи, използването на по-големи би надуло допълнително цената, та предпочитат да не надскачат разумните граници.

Има логика в това, защото среден клас кола като Nissan LEAF да е с още примерно 10,000 Евро по-скъпа вероятно ще я направи непродаваема.

В случая с BMW i3 пък, от компанията твърдят, че са много изненадани от супер якото търсене на модела. Ако предварително са имали опасения как ще се продава, това може да е причина да са решили да го предложат само с един вариант на задвижваща система. Да, има и такъв с бензиново двигателче за удължаване на пробега, но в този блог става дума само за чисто електрически възможности.

И така, излиза, че само в Tesla Motors са имали смелостта да стартират с различни предложения. При останалите явно става по-бавно. От Nissan всъщност дойде сигнал за 40 кВтч батерия за LEAF, но добавката е, че тя вероятно би се появила през 2016 г. Това са две поколения след старта на модела (на пазара от декември 2010 в САЩ).

На въпроса "Кой пръв ще предложи повече батерии след Tesla?" сега е трудно да се отговори. Може би точно Nissan, може и да е някоя от германските марки или пък Renault?!? Проблемът е, че на този етап няма ясни заявки за такива предложения, а е важно да ги има от потребителска гледна точка.

Защото, ако ще пътуваш често на дълго определено, ще ти трябва по-яка батерия, нали? Съответно може да си ОК с по-високата цена, като ти излизат сметките след теглене на чертата. Но като не ти я предлагат и на пазара има почти само електромобили дето едва го докарват до 150 км с едно зареждане, как да купиш?

Някой сигурно ще каже – "За къде сте се разбързали? Иска си време да се развие технологията." Това е вярно, а и няма къде да ходят, в един момент ще започнат да предлагат различни батерии. Просто се връщаме на въпроса в заглавието и продължаваме да чакаме.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари