В този блог: Tesla Motors не ми дължи нищо, но прави толкова много за менАкции, финансови резултати, очаквания, прогнози... Всички говорят за това. И в Tesla Motors говорят (най-вече основният "герой" в компанията, Елон Мъск), но и правят нещо много важно – разширяват мрежата за зареждане на своите електромобили, наречена Supercharger Network...
И патентите си отвориха за света – нещо изцяло в духа на съвременния "отворен код". Не че някой голям освен индийската Махиндра засега е демонстрирал явен интерес. Акциите предизвикват къде повече интерес, не липсват разочаровани от финансовите резултати, а прогнози за гигафабриката бол.
И аз все се улавям, че има няма пуснат нещо по въпроса колко зарядни ще има по Европа до края на 2015 г. и нали няма червени точки върху Източна Европа, изтърсвам по нещо от сорта на "айде де защо не идвате и при нас".
Вярно, кофти ми е, че първо навлизат в развитите държави, но какво право имам да ги упреквам? Та те инвестират в зарядни станции и после ни дават безплатно зареждане!
Затова съм им признателен. На всички в Tesla. Те продават коли, не подаряват, вярно е, но пък как го правят само. И най-важното е, че успяха въпреки всичко. За мен не е въпрос на "да видим колко ще изкарат", "да пуснат масова кола, пък тогава ще говорим" или нещо такова. Те просто успяха. Измислиха електро кола от нулата, произведоха я, продават я супер успешно и размърдаха задниците на старите автомобилни туловища. Е, кой не се съобразява с Tesla Motors сега? Нима няма новини от типа на "Audi планира електрически Q7, за да конкурира Model X" или "Model III ще се състезава с BMW 3-серия"...
Харесва ми много и това, че Елон Мъск си е шегаджия. Дори на сериозни сбирки и "мероприятия". Намира начин да се шегува, грам не се притеснява да си каже, че горивните клетки, например, според него са глупост, и демонстрира увереност в бъдещето на управляваната от него компания. И чудесно, че се усмихва, я какви хубави деца има – по-добре да е весел и усмихнат. Като Джордж Бланкършип, който дълго време се грижеше за маркетинга на Tesla преди да се оттегли на новата си позиция "директор по усмивките на семейство Бланкършип".
Той си играе игри човека, това ясно. Нещата и с Tesla вече са дълбоко корпоративни и твърде напреднали, за да говорим само за "добро желание към човечеството". Най-малкото, защото вече са намесени сума ти инвеститори и интересни. Но това желание го има в самото създаване на тази компания.
Има го и това, че Мъск не иска Tesla да печели като ни взима пари по стария начин – с "натоварени" сервиз и обслужване и въобще с някакви дразнещи неща. Не се залъгвам, че са си намерили (хитър) начин да печелят от друго, но точно в това е разковничето. Да си умен, да се харесваш на хората и да им предоставяш добър продукт, за който да искат да ти платят и дори да се редят на опашка.
Model S има своите недостатъци. По изпълнението на интериора има какво да се желае и не липсват детски болести. Приемам ги и се наслаждавам на начина, по който оправят нещата – като заменят и поправят за своя сметка. И в Tesla, като навсякъде, сигурно имат какво да подобряват в обслужването, с уговорката, че заслужават да получат време за тези подобрения предвид това, което ни предоставят.
А не ми дължат нищо, нито дължат някому. Може да не карам Model S и Tesla Motors я няма още в България, но ще дойде, а промяната, която предизвика в света е толкова голяма, че тепърва ще я осъзнаваме. Такова усещане имам аз, а ти?
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.