Tesla Model S – проблем за другите на стандартните бързи зарядни?

Блог
В този блог: Собственик на Tesla Model S оставил прекалено дълго колата си на "бърза" зарядна станция.

Интересна случка с оставен на зарядно място на паркинг на ИКЕА Tesla Model S предизвиква тонове коментари из английските ЕМ сайтове. Накратко, шофьор на Model S включил своя електромобил на зарядна станция на Ecotricity, но я оставил там с часове, блокирайки станцията за други. Има доста за разказване...

Първо, нали са за зареждане на електромобили бързите станции, какъв в проблема? В случая, за който става дума, въпросната бърза зарядна станция е с два порта, но те не работят едновременно, а в допълнение скоростта на зареждане е твърде ниска за Tesla Model S.

За да може да се зарежда на стандартни зарядни станции, в Европа Model S разполага с преработен кабел с Менекес (Тип 2) щепсел. На вид изглежда като този на Renault ZOE, например. Проблемът е, че Тип 2 кабелът позволява и бавно зареждане, 2-4 кВ и оттам се получават обърквания. Има електромобили, които нямат функция за бързо зареждане, като Kangoo Z.E., но са с Тип 2 кабел и включени на бърза зарядна станция се зареждат с максималния си капацитет от примерно 3 кВ, вместо с 22 кВ.

Съответно се получава така, че може да си включиш електромобила на бърза зарядна станция за 2-3 часа, без да си даваш сметка, че я блокираш за останалите, които иначе зареждат за най-много 20-30 минути.

Конкретният случай със "зарязания" Model S обаче е друг. Колата не е английска и шофьорът очевидно не е знаел, че блокира тотално зарядното. От една страна колата му е седяла там няколко часа, от друга вторият порт не може да се използва, докато не се изключи щепсела от първия. Добрата новина е, че вследствие на тази доста обсъждана случка Ecotricity ще направи нужните промени, за да може устройствата да се използват от две коли едновременно, както е при други оператори. Да, това изисква допълнителни инвестиции.

На Supercharger станция с мощност 120 кВ Tesla Model S се зарежда за макс 70 минути, но с 22 кВ мощност бързото зарядно на Ecotricity (и всяко друго подобно) ще пълни батерията му с часове. Дори на 50 кВ бързо зарядно празна батерия на Tesla Model S 85 ще иска поне два часа, за да се зареди. Това е така, защото над 80% скоростта на зареждане пада драстично.

Model S човекът не оставил и бележка с телефон на таблото. Това е нещо като част от етикета на зареждане на сегашните електромобили, защото и бързото все още не става за няколко минути като на бензиностанция. Затова хората си оставят контактите, за да могат да ги потърсят при необходимост. Но принципно идеята е на бърза зарядна станция да заредиш за макс. 30 минути и след това да преместиш колата, за да могат и други да зареждат.

И ето че се навързват нещата – зарядна станция с ограничение, разсеян шофьор на електромобил и в резултат историята се раздуха здраво из нета.

Ето, днес се обажда човек от Русе и пита къде в България има станции, където може да зарежда своя Model S, който току-що е купил от автокъща в града. Засега нямаме такива с Менекес конектори, но ето че хората не знаят и затова трябва да бъдат информирани и да се информират, по възможност предварително. Точно по тази причина направихме всичките тези електромобилни сайтове и сега работим по най-новия – онлайн локатор на зарядни станции за електромобили в България. За да улесним максимално нещата и да карането на електромобил да е удоволствие.

Иначе, за случката... на ти сега голяма батерия :)...

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари