В този блог: Забавяне в доставката на BMW i3, лошо обслужване и промени в опциите карат клиент да го откаже.Поръчваш си специално издание на BMW i3, чакаш го с месеци, а междувременно караш Tesla Model S. И когато идва време да си получиш електрическото BMW, вече не го искаш. Такава история има и подробностите са странни...
Главният герой в нея е Денис Паскуал, който споделя преживяното в Transport Evolved. Като част от програмата ActiveE (предшественикът на i3) в щатите Денис получил възможност да си поръча специално Electronaut издание на i3. Напрарил го в ранна пролет. Супер, но в процес се получили някои промени, които го провокирали да се откаже от своя поръчка, точно когато колата вече била доставена.
Някои от "претенциите" на Денис ни изглеждат малко от типа "е чак пък толкова", но човекът си има право на мнение. Общо взето нещата в неговия блог опират до голяма степен до отношение към клиента и Денис съвсем директно казва, че дилърът на BMW, от който трябвало да си получи колата, го третирал доста лошо, въпреки че е стар клиент там. Дори се посочва име на конкретен човек.
Нещо, което Денис очевидно намира за недостатък, е, че дилърството не осигурява стикери за HOV лентите. Мда... Другото му странно, поне за нас, недоволство е, че в крайна сметка BMW решава да премахне AM радиото, което той толкова си иска. Ти слушаш ли такова?
И вече минаваме към някои промени в конфигурацията, които първоначално трябвало да има, пък след това се оказват липсващи. Като например стъкления таван. (Нещото, което пък на мен ми липсва в Renault ZOE).
Нататък... на екрана липсва показател за заряда в батерията. Пак странно, това е нещо, което ще проверим, а междувременно някъде по пътя зачезнала и опцията за самостоятелно паркиране на колата.
През цялото време блогът на Денис върви и като сравнение между BMW i3 и Tesla Model S. Те трудни за сравняване, но интересно е да видиш как някой го прави. Едната кола има едно, другата го няма. В i3 например два телефона може да се свържат едновременно през блутута, докато в Model S само един. Денис също намира развлекателната система на i3 за по-добра от тази на Model S.
Но пък докато карал няколко месеца своя Model S, той му свикнал с размера, който първоначално го притеснявал за градско каране, и явно като цяло колата му допада повече. Или просто преживяването с BMW дилъра е било толкова кофти, и чакането толкова дълго, че чак да го откаже от колата. Нищо чудно, щом завършва блога си с "Кой знае дали BMW някога ще ни спечели отново за клиент."
Е, за нас какво остава – да се дивим на това как някой не само има достъп до всички сегашни електромобили на пазара (жена му кара Tesla Roadster, майка му Nissan LEAF), но и си отказва ей така вече поръчани. Но, да, отношението към клиента има значение и за момента сме по-скоро в отбора на Денис – през октомври 2013 в Мюнхен BMW всячески твърдеше, че няма i3 за тест (за нас), а видяхме няколко тестови по улиците. По-късно бивш служител на BMW ни посрещна топло в салона на Tesla и с него направихме чудесна 30 км Model S тест обиколка.
Харесваме BMW i3, ще имаме такъв, но няма да е купен от България, защото още не се предлага у нас. Защо? Питай в BMW България. А ние когато (ако) се случи да имаме i3 взимане даване с BMW, ще пишем вече от личен опит.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.