В този блог: "Според нас BMW вероятно ще преустанови производството на двигатели с вътрешно горене в следващите 10 години!"Това пише милиардерът Рон Бaрън в своето скорошно писмо до акционерите в управлявания от него инвестиционен фонд. Възможно ли е това изказване да се превърне в повратна точка за автомобилната индустрия? Рон казва много повече...
Да започнем оттам, че преди близо година продуктовият директор на BMW Херберт Дийс каза в интервю за Autocar, че "скоро всички BMW модели ще трябва да се продават с някаква форма на електрифициране в задвижването." Това, което ни изненада много и ни превърна в BMW i3 фенове, е куражът с който BMW се отцепи от голямата германска тройка – BMW скочи с главата напред в разработка и производство на нови електромобили, а VW и Daimler решиха просто да направят електро версии на съществуващи модели.
Но в Германия, там някъде в развойните центрове на авто концерните, далеч от окото на публиката кипи усилен електромобилен труд. Наскоро се появи информация, че в Porsche се работи по електро версия на Pajun с 400 км пробег, а от наш източник знаем, че на екип в BMW е поставена задача да създаде електромобил с подобен пробег възможно по-скоро.
Според Барън, и това сме казвали не веднъж в нашите блогове, от всички големи автопроизводители само BMW споделя новата култура на Tesla Motors. И точно тук идва време за въпросното Рон казва много повече. В Интервю за CNBC Барън отговаря на въпроса защо нещата с електромобилите се развиват чак сега и толкова бавно:
Второто е, че профсъюзите не искат електромобилите, защото са много по-прости за производство, а това означава по-малко работни места.
И трето дилърите също не искат електромобили, първо защото по директния модел за продажби на Tesla те остават отрязани. И освен това електромобилите са по-прости за обслужване и дилърите няма да печелят от сервиз както сега с огромните им печалби от постоянни поправки на ДВГ коли.
Но бомбата в писмото на Барън е на друго място. Двама от анализаторите на неговия фонд са посетили централата на BMW в Мюнхен и фабриките на компанията в Лайпциг и Динголфинг. Според тях хора от финансовия екип на BMW вярват, че предстои революция в задвижващите системи.
Съответно екипът на Барън излиза с разтърсващото твърдение, че до десет години BMW може да спре да произвежда двигатели с вътрешно горене!
Фондът на Барън държи позиция за около $250 милиона в Tesla Motors и според него "до 25 години всички ще сме клиенти на Tesla". Барън очаква фондът му да си върне десетократно вложенията.
В резултат на това, че големите в авто индустрията се инатят за електромобилите, Tesla отиде толкова напред чрез своя бързо разрастващ се състав, че скоро преднината им може да стане недостижима, добавя Барън.
Ние остана само да добавим, че BMW очевидно се дистанцира от другите големи, Toyota и Daimler, и изглежда ще продължава да влага много усилия в развитие на своята електромобилна гама. GM и VW също дават големи заявки и очакваме от 2017 г. да излязат с още електрически модели на пазара.
Дали след 10 години от заводите на BMW вече няма да излизат ДВГ коли сега не знаем, но самата идея е достатъчна да разтърси из основи целия автомобилен бранш и всички свързани с него технологични и човешки аспекти.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.