В този блог: Автомобилната индустрия отново се надигна задружно срещу мандата на Китай за електрически автомобили.
След като миналия месец на Германците им бе отказана отсрочка за увеличението на производството на електрически коли в Китай, сега автомобилната индустрия отново се надига в протест срещу новите изисквания.
Китайците определено въведоха агресивен мандат задължавайки всички чуждестранни автопроизводители да приведат най малко 8% от общото си производство в електрически коли до края на 2018, но очевидно големите автопроизводители не виждат как ще се справят с тези проценти за толкова кратък период от време и задружно се обединиха в искане на редица промени.
Почти всички големи производители на автомобили, с изключение на Тесла, изпратиха писмо до китайското правителство в нов опит за драстично намаляване на сроковете и процентите, и дори смекчаване на наказанията за неизпълнение.
От немският вестник "WirtschaftsWoche" научаваме, че Американската асоциация за автомобилна политика (AAPC), представляваща Chrysler/Fiat, Ford и GM, Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) Асоциацията на производителите (JAMA) и Асоциацията на производителите на автомобили в Корея (KAMA) са изпратили съвместно писмо до китайския министър на промишлеността и информационните технологии, за да поискат няколко значителни промени в мандата.
В общото си писмо асоциациите предлагат шест промени в мандата за електромобили, сред които: забавяне на въвеждането на мандата с 1 до 3 години, преразглеждане на системата за наказания, ако те не отговарят на квотата, искане на кредити не само за електрическите автомобили, но и за хибридите и за капак на всичко намаляване на квотите за електрически автомобили.
Това не е първият път, когато автомобилната индустрия се обединява в опит да забави разпространението на електрическите автомобили. Почти същата ситуация се случи в САЩ в опит да се блокира новият стандарт за потребление на гориво в страната.
На практика това, което автомобилната индустрия иска от Китай в момента е страната да им позволи да продължат да продават замърсяващи въздуха превозни средства, като същевременно не ги санкционира за това и не ги притиска по-скоро да започнат да произвеждат повече коли с нулеви емисии.
Проблемите с мръсния въздух в Китай са сериозни и статистиката показва, че всеки ден около 4,000 души умират в следствие на замърсеният въздух и това е основата причина за въвеждането на този агресивен мандат.
Китайците работят стабилно и на енергийния фронт, като използват все повече енергия от възобновяеми източници, което на свой ред прави електрическите автомобили дори по-екосъобразни, защото те се зареждат от същите тези източници.
За големите автопроизводители обаче това изглежда не е толкова важно, защото печалбите им очевидно са в пъти в по-важни от човешките животи, които отнемат индиректно.
Пресен пример за това е отговорът на Mercedes, които определиха информацията от разследване, което е установило продажбата на най-малко 1 милион дизелови коли с манипулиран софтуер в САЩ и Европа като спекулация и без да коментират нищо по разследването последваха с новина, че започват да произвеждат батерии за електрически коли в един от най-големните си заводи в Германия
Очевидно големите автопроизводители не са готови за толкова бърза промяна и всячески ще се опитват да отлагат където каквото и както могат, но дали не си вкарват автогол по този начин без да го осъзнават?
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин