В този блог: Toyota и Mazda ще строят съвместно завод за електромобили в САЩ.
Toyota и Mazda безспорно са от компаниите, които досега не проявяваха почти никакъв интерес към електрическите коли, а един от бившите вице президенти на Mazda дори говореше против тях наскоро.
В началото на тази седмица по време на семинар в Мичиган, Robert Davis, който е бивш вице президент отдел продажби в Мазда сподели, че според него края на двигателите с вътрешно горене е малко преувеличено изказване, и че субсидиите за електромобили трябва да бъдат спрени и забранени.
Davis не пропусна да отбележи и един от любимите на повечето анти електро фенове довод с рециклирането на батерии и това колко опасни са те, и как електромобилите замърсяват повече от тези с ДВГ. Но той както и много от незапознатите с метода на рециклиране вероятно не знаят, че вече има работещи програми за правилно рециклиране на батерии, които са с почти 100% ефективност. Това е и една от причините да получаваш нова батерия с отстъпка, ако върнеш старата.
Днес обаче Mazda обявяват съвместното си партньорство с Toyota по създаването на ново предприятие за разработката на задвижващи системи и компоненти за електромобили. Ирония?!
Сключването на новото споразумение включва и построяването на завод в САЩ с планиран капацитет от 300,000 единици на година. Двете компании ще си поделят оперативните разходи и ще комбинират технологиите, с които разполагат в новите превозни средства, които ще сглобяват.
Фокусът им обаче ще бъде насочен повече върху разработката на технологии и компоненти за електрически коли, а не толкова върху самите коли.
"С нарастващото търсене и очаквания за електрически автомобили по целия свят, Toyota и Mazda трябва да проучат съвместното разработване на технологии за основната структура на конкурентни електрически превозни средства, мобилизирайки и обменяйки експертни знания свободно и активно. Тези технологии ще позволят на компаниите да реагират бързо на регулациите и пазарните тенденции във всяка страна. Специфични подробности за сътрудничеството ще бъдат обявени с напредването на съвместната работа."
Mazda би трябвало да пусне първият си електрически модел през 2019, докато Toyota, които наскоро отвориха едното си око за електрически коли и започнаха да разработват твърди батерии ще пуснат първият си модел (вероятно с такава батерия) чак през 2020.
Мнението на eCars.
Съвместната работа на двете компании вероятно е единственият им вариант да вземат своя дял от електромобилния пазар, защото в противен случай такива като Renault-Nissan и VW Group, които имат множество марки под шапката си ще ги задминат сериозно.
Фактът че се фокусират повече върху компонентите обаче говори, че повечето им усилия занапред ще бъдат в продажбата на компоненти или поне така изглежда на този етап предвид обявеният един електромобил за след 3 години на Toyota и едничкият модел на Mazda, който се очаква след две години.
Кой знае може пък да преосмислят отново догодина. Всичко започна да се мени много бързо и докато останалите вече строят и продават такива като Toyota и Маzda трябва сериозно да се запитат колко време могат да си позволят да загубят в разработки преди да са загубили сериозен пазарен дял.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин