В този блог: Hyundai изместват фокуса си към електромобилите за сметка на горивните клетки.
Hyundai също като Toyota са от компаниите, които вярват в бъдещето на горивните клетки и продължават да инвестират в тази технология, но според тях тя да предизвика повече интерес чак след 2025.
Очевидно е, че много от големите автопроизводители започнаха да се активизират в посока електрификация заради темпото, с което Tesla напредва, и сега изглежда подобна стъпка решават да предприемат и Hyundai чиито изпълнителен директор вчера сподели по време на пресконференция, че:
"Укрепваме нашата екологична стратегия за автомобили и изместване фокуса си върху електрическите превозни средства"
Южнокорейската производител планира да пусне електрически седан под марката Genesis от високия клас през 2021г с пробег от поне 500км, а първата електрическа версия на малкия им спортен модел Kona (SUV) се очаква да види бял сват през втората половина на следващата година.
Kia Motors Corp, които заедно се нареждат на пето място в продажбите на автомобили в световен мащаб с Hyundai също планират по-електрическо бъдеще и ще представят три изцяло електрически модела планове за екологични автомобили се добавят три моторни превозни средства.
Поглеждайки назад към плановете на Hyundai през 2014 виждаме сериозна промяна в цифрите, които тогава показваха, че компанията планира да едва два електрически модела от 22 нови предстоящи.
Сега предвидените изцяло електрически модели са осем на брой, а компанията работи и по изграждането на платформа, която ще им позволи да изграждат различни модели на нея и ще им позволи да направят голяма луксозна кола с голям пробег.
Hyundai всъщност обявиха преди доста време плановете си за луксозен модел от марката Genesis, но сега като че ли скрито признават, че електромобилите ще бъдат много по-важни за тях отколкото автомобилите задвижвани с горивни клетки, на които все още възлагат сериозни надежди.
Засега Hyundai планират до 10% от продажбите им през 2025 да са изцяло електрически коли, но като нищо процентът може да се увеличи, ако дотогава технологията е напреднала достатъчно, за да позволи конкурентни цени на електромобилите и батериите.
Още по темата:
- Hyundai пуска електрически автобус и SUV от 2018 г.
- Hyundai увеличава производството на електрическия Ioniq
- Hyundai IONIQ срещу Tesla Model S и X – сравнение на разхода
- Горещи отстъпки на електрическия Hyundai IONIQ в Испания това лято
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин