В този блог: Проучване сочи, че батериите на Tesla могат потенциално да надживеят собственика си.
Нищо не трае вечно, но на базата на нова информация, литиево-йонните батерии на Tesla биха могли потенциално да надживеят собственика си.
Актуализирано проучване, публикувано в холандския и белгийския форум на "Tesla", проследява 900 шофьори на Tesla Model S и Tesla Model X по целия свят по отношение на деградацията на всяка от батериите.
Според хората изготвили проучването след изминати 840,000 км батерията на Tesla би трябвало да поддържа 80% от първоначалния си капацитет. Това ще рече, че хипотетично трябва да изминаваш средно по около 34,000км на година в продължение на 25 години, за да смъкнеш капацитета на батерията на своята Tesla до 80%.
Интересно е колко време би отнело на батерията да се изтощи до негодност за употреба и дали би надживяла собственика си? Такъв тест надали ще бъде направен някога или поне със сигурност не в близко бъдеще, но определено е интересно колко време и презареждания биха отнели до пълната деградация на батерията
Таблицата, показана по-долу, е изготвена за първи път от Matteo, но сега е актуализирана от Maarten Steinbuch (чрез Teslarati):
Електронната таблица просто начертава точки, за да обозначи оставащия капацитет на батерията на всеки собственик. Въпреки че със сигурност има някои точки, които са извън нормата, тенденцията е повече от очевидна.
До колко това проучване е 100% достоверно остава под въпрос, но може би засега то е едно от най-добрите, чрез които човек може да добие представа. за това какво се случва с батерията на Tesla, след изминаването на голямо разстояние.
Ако ти е интересно да научиш повече за цялото проучване и да видиш още графики от този анализ може хвърлиш едно око на блог поста в сайта на Steinbuch.
Важно е да се отбележи, че това проучване се основава на текущите 18650 батерийни клетки на Tesla. Tesla Model 3 ще използва новите 2170 клетки, които са по-плътни и ефективни и въпреки че все още няма проучване проведено с тях можем спокойно да се обзаложим, че те ще бъдат поне с една идея по-добри от предишните и ще направят батерията още по-дълготрайна
Ben Sullins от Teslanomics наскоро пусна видео в YouTube по темата и ако си пропснал да му хвърлиш едно око, ето го:
Още по темата: