В този блог: Масовият модел на Tesla подложен на пълна дисекция в Германия.
Разглобяването до основи на модел на конкуренцията е масова практика в автомобилния свят. Колите на Tesla не правят изключение...
Това започна с появили се по нета снимки на два Model 3 електромобила натоварени на самолет с Германия като дестинация на етикета на пратката. През 2007 г. когато все още се занимавах с внос на автомобили от САЩ направихме подобно нещо с BMW X5. Самолетното карго за колата струваше около $7,000. Не сме я разглобявали, а беше за да внесем първата преди конкуренти, но за да платиш такава сума си трябва дяволски добра причина. Като да вземеш колата възможно най-скоро, да я разпарчетосаш и видиш как е направена.
И ето, малко след средата на февруари, германското издание Süddeutsche Zeitung писа, че неназован германски премуим автопроизводител е платил "около €185,000, без транспортни и митнически разходи за Model 3".
В статията пише, че колата е била тествана всячески от инженерите в продължение на 10 дена, преди да започнат да я разглобяват.
Ето споделени от тях впечатления:
"Тествахме всяка отделна система, но особено впечатлени останахме от силовата електроника. Компактна, разширяема, изцяло интегрирана, модулна, лесно достъпна, добре защитена, на разумна цена и изумително интелигента в много детайли."
Това звучи твърде добре, чак малко театрално, особено частта с разумната цена. Просто се чудим откъде точно са установили какви са цените на компонентите от силовата електроника на Model 3? Но за Tesla е добре, че германците остават впечатлени. Сериозно атестация е, без да е нещо официално, та да сме сигурни кой какво е направил и казал.
Друга оценка е за "перфектност в минималистичния дизайн", но това всеки може да го заключи, ако е фен на такива изпълнения по принцип.
Това не е първото разглобяване на Tesla електромобил в Германия. Миналата година Audi си купи Model X още преди да започнат доставките за Европа. Mercedes направи подобно нещо, но по доста брутален начин и остана само BMW.
Не намекваме нищо.