В този блог: Акциите на Tesla скочиха след като китайският президент каза, че ще намали таксите за внос на американски коли в страната.
Някои хора вече спекулират с идеята, че третата световна война ще започне в социалните мрежи и нищо чудно да се окажат прави, ако хора с голяма уста като Доналд Тръмп продължават да са толкова активни там с псевдо заплахите си за "войни" и натискане на копчета под бюрото...
Наскоро Американският президент започна подготовка за търговска война с Китай "заплашвайки" страната, че Америка ще наложи сериозни такси на стока пристигаща от там, на стойност $50 милиарда.
Китайското правителство, разбира се, не закъсня с отговора и няколко дни по-късно обяви, че ще таксува допълнително вноса на стоки от САЩ в страната включително и електромобили.
Никой друг, разбира се, не би бил засегнат от това колкото Tesla и това принуди изпълнителният директор на компанията да си поговори с президента в опит да му обясни колко лошо е това за бизнеса на компанията.
Tesla вече плаща 25% данък на електромобилите, които внася в Китай и увеличение на този процент би означавало сериозни загуби за компанията.
Китайците първи свалиха гарда, след като президентът Си Дзинпин обяви, че отменя решението на администрацията за налагането на нови такси за внос на стоки от САЩ и дори спомена по време на пресконференция в Боао, че планира да направи редица облекчения за чуждестранните компании, които искат да развиват бизнес на местно ниво.
Новините се отразиха доста благоприятно на акциите на Tesla, които вчера скочиха с 4%, след изявлението на китайския президент.
Към момента чуждестранните автопроизводители са задължени да работят съвместно с местни компании и нямат възможност сами да действат в собствен завод на територията на Китай.
Това обаче може да се промени, тъй като президентът планира преразглеждане на правилото чуждестранните компании да работят задължително с местни предприятия.
Подобна промяна би дала зелена светлина за Tesla да построи собствена фабрика в страната, нещо за което компанията се бори от няколко години.
Снижаването на таксите за внос ще бъде още едно облекчение за Tesla, но и в момента при 25% данък компанията реализира доста добри резултати в Китай и през изминалата година е удвоила продажбите си в страната до $2 милиарда.
Интересно ще бъде как подобна промяна би се отразила на другите чуждестранни автопроизводители, които вече сключиха партньорство с местни компании, за да могат да останат на пазара и да приведат продукцията си към новите изисквания за намаляване на вредните емисии, които влизат в сила от следващата година.
Tesla вече е убедителен лидер по продажби сред чуждестранните компании в Китай и тъй като компанията не произвежда дизелови или бензинови автомобили може директно да започне работа в собствена фабрика, ако предвидените от президента промени се случат.
Сега топката е обратно при Доналд Тръмп и очакваме да видим дали той ще отвърне на жеста и ще намали планирания данък от 25% за внос на китайски автомобили и електромобили в САЩ.