В този блог: На годишното събиране на акционерите Audi обяви електромобилни планове за следващото десетилетие.
Заявката от Инголщат е за годишни продажби на 800,000 електрифицирани коли до 2025 г. с над 20 различни модела...
Това електрифицирани е нещо, което напоследък автопроизводителите използват доста. Директно казано, в електрифицирани включват и плъгин хибридите, което си е доста различно от 100% електромобили.
Затова е добре за всички, че в своята заявка Audi дава и конкретика, а именно – повечето ще са изцяло електрически, с по-малка пропорция плъгин-хибриди.
Засега е рядкост да видим такова уточнение, като то наистина не е супер конкретно, но поне знаем, че повече от 50% от планираната квота ще е за изцяло електрически модели.
Германските автопроизводители имат своето самочувствие, реноме и предостатъчно почитатели, затова е логично да има и съпътстващи заявки като тази на председателя на борда на компанията Рупър Щадлер, който определя амбицията на Audi да продължи напредъка чрез техника, както и досега. Добавката е, че Audi иска да стане Номер 1 сред премиум производителите с изцяло подходящи за ежедневна употреба електромобили, без компромиси, с топ качество и изживяване от шофирането. То кой ли не иска?
Засега нещата изглеждат така:
- По-късно тази година излиза e-tron quattro
- Следва втори електро модел – Audi e-tron Sportback (2019)
- Audi електромобил в премиум компакт сегмента (вероятно през 2019 г.)
- Audi e-tron GT от Audi Sport през 2020 г.
Така погледнато, за следващите две три години виждаме съответно три-четири електромобила от Audi като план за пазарна реализация. Останалите 17 изглежда ще излизат на етапи в периода 2020-2025 г.
Сега не е важно да се втренчваме супер силно в тези 800,000 на година, а да видим, че Audi навлиза ефективно в електрическата мобилност.
А кога ли ще видим и новина от типа "Audi спира продажбите на дизелови модели" като тази за Nissan и Toyota?