В този блог: Алианса работи по нова обща платформа за електрически SUV и планира нови модели от началото на 2020.
Renault, Nissan Motor и Mitsubishi Motors ще разработват съвместна платформа за електрически превозни средства през следващите две години с цел да увеличат присъствието на алианса на електромобилния пазар.
Платформата ще послужи като основа за редица модели от средния клас като Nissan Qashqai. Планът е да се произвеждат около 2 милиона електрически превозни средства използващи платформата за периода 2020-2025, като това ще са предимно SUV модели.
Третият по големина производител на автомобили в света е продал общо 91,000 електрически автомобила през миналата година, което е с 11% повече от 2016 година, а общата бройка на продадените от алианса електрически модели вече надхвърля 500,000.
Наскоро бяха инвестирани и доста пари в стартъп компании, които се занимават с разработката на твърди батерии. Твърдите батерии са новата надежда на автомобилната индустрия, която се стреми към производството на електромобили с възможно по-голям пробег тъй като те обещават огромни предимства пред текущите литиево-йонни батерии по отношение на разходите, плътността и термичната стабилност.
Жил Норман, който е ръководител на електромобилния отдел в алианса сподели пред Financial Times наскоро, че пред тях все още има доста предизвикателства, но се постига напредък и желанието им е да пуснат такива батерии на пазара преди 2030 г., и по възможност през 2025 г.
Плановете на алианса са да бъдат пуснати общо 12 нови електрически модела до 2022 г. и тази нова споделена платформа вероятно ще бъде от основно значение за постигането на тази цел.
Разработката на нова платформа не струва никак малко пари и по предварителни изчисления работейки съвместно компаниите ще спестят около 20-30% от разходите спрямо самостоятелната работа.
Алиансът планира да разработва съвместно и нови платформи за други размери електрически автомобили. Миналата година Nissan и Renault имаха такава идея за по-компактните модели, но решиха да започнат с SUV тъй като това се търси най-много в световен мащаб в момента.
Заедно с Mitsubishi, те работят заедно и по намаляването на разходите по разработката на литиево-йонни батерии, двигатели и други основни компоненти за електромобилите.
Това определено е доста добра идея и не само ще им спести разходи, но ще ускори значително пускането на повече електрически модели на пазара през следващите няколко години.
Nissan вече потвърди, че от следващата година спира да продава дизелови коли в Европа, което е сериозна индикация, че компанията иска да се затвърди като един от лидерите в прехода към по-чисти превозни средства.