Първият Tesla Model 3 Performance с два мотора двойно по-скъп от базовия

Електромобили

В този блог: Елон Мъск пусна снимка на първата произведена бройка Tesla Model 3 Dual Motor Performance.

Както добре знаем, екстрите си струват пари. Понякога много. Такъв е случаят с новия вариант на Tesla Model 3 - Performance версия с два електромотора на цена $78,000 без Автопилот.

Излиза доста от ценовите представи за масова кола от среден клас, но пък и желаещи за новата возилото не липсват дори и на тези цени. Нищо ново де – ако искаш топ версията със супер показатели просто трябва да се бръкнеш по-дълбочко.

Мъск знае как да предизвиква внимание използвайки единствено и само Twitter. Оттам всички сами го разпространяваме, както и в случая. Малко преди да покаже този първи Model 3 Performance с два мотора, Мъск пусна вътрешно писмо до служителите, което изтече в нета. В него той призовава всички да се мобилизират за достигане на производствен капацитет от 5,000 Model 3 седмично.

Покрай снимката Мъск използва случая да благодари на екипа на Tesla изградил новата линия за сглобяване само за 3 седмици с минимални ресурси. Нямаме идея какво точно означава последното, но може да има нещо общо с това, че хората работещи в екипа са дотолкова вдъхновени, че да дават много повече от себе си за изпълнение на такива задачи.

Както и при други производители, Performance версията на Model 3 идва с виждащи се на снимката червени спирачни апарати и най-вероятно по-висок клас спирачна система. Това е важно и в контекста на скорошните проблеми със спирането на Model 3, установени при тестове на Consumer Reports и бързо адресирани от Tesla с добрия подход на Мъск.

Тези спирачни апарати са само за Performance версията на Model 3, но иначе електромоторите са същите като на стандартната версия с два мотора, като все пак Performance агрегатите са оптимизирани да издържат на по-високото натоварване.

Топ версията идва и с 20" Performance колела и според Мъск "ще бъде с 15% по-бърза от BMW M3, с по-добро управление и въобще ще бие всички в класа на пистата". Силно изказване, но не е и без покритие, защото сме виждали вече много пъти как Tesla електромобили късат топ спортни модели. В тази връзка не съмняваме, че останалите автопроизводители (особено някои със засегнато реноме) ще наваксат, най-малкото заради реномето.

Като говорим за динамиката, ето показателите на Model 3 Performance:

  • Пробег: 500 км
  • Ускорение от 0 до 100 км/ч: 3.6 секунди
  • Макс. скорост: 250 км/ч
  • Цена: $78,000 без Автопилот

Понеже все още е с почти "цяла секунда" по-бавен от топ версията на Model S, Мъск вече подметна, че Model 3 Performance може да получи още повече мощност в близко бъдеще, за още по-бързо ускорение. Може и да изглежда ненужно, но винаги има хора търсещи още тръпка, така че абсолютно очакваме това да бъде направено и при Model 3 дори просто заради още по-голямо натриване на носове.

Остава да видим какви ще са реакциите към новия Performance вариант на Model 3, но от коментари по мрежата вече се вижда, че някакъв брой от вече резервиралите Model 3 ще предпочетат да изчакат, прехвърляйки се към топ модела вместо да вземат предварително заявен с по-ниски характеристики.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Наистина силно изказване на Мъск, че Модел 3 ще е по-добър на писта като се има предвид тежката му батерия 474кг, въпреки че е с най добра енергийна плътност сред всички на пазара за електромобили.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

И тегло на електромобила над 1800кг

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения