В този блог: Първият електро модел на Opel е с една идея по близо до пазарната реализация, споделяйки задвижваща система и батерия с Peugeot e-208.
След като PSA концернът закупи Opel през 2017 г., сега Corsa-e ще бъде базиран на общата модулна платформа на френската компания, вместо на досегашната GM платформа. Ето и основните технически параметри, известни до момента:
- Батерия: 50 кВтч
- Пробег: 330 км (WLTP)
- Електромотор: 100 кВт (136 кс)
- DC зареждане до 80%: 30 минути
В прес съобщението на Opel обаче липсва една важна информация. Докато за Peugeot e-208 е известно, че ще се предлага с 11 кВт AC трифазно бордово зарядно, на този етап няма потвърждение, че това ще важи и за Corsa-e. За DC - при този капацитет и време за зареждане мощността би трябвало да е поне 75 кВт.
Има и още една предварителна разлика между двата модела. Пробегът (по WLTP) на Peugeot e-208 е 340 км - с 10 км повече от този на Corsa-e и предстои да разберем дали при финалните тестове този показател ще бъде изравнен. Разликата е минимална, но все пак е в полза на модела на управляващата компания.
Иначе най-голямата разлика между двете компактни електрички в интериора е, че Peugeot e-208 е разработен с 3D i-Cockpit, докато Opel Corsa-e идва с IntelliLux LED®.
Техническите данни са от голямо значение, но засега го няма още по-важното (особено за този клас) - цената, както и сроковете за доставка.
Смятаме, че за да са конкурентни Corsa-e и Peugeot 208-e трябва да са на цена под €30,000, поне в базовите версии. Информацията за цените ще дойде вероятно около и преди автосалона във Франкфурт. Какво очаквате като цени?