Наскоро стартирала кампания на Renault в Букурещ, свързва цената на ZOE с нивата на замърсяване на въздуха в града.
Когато нивата на замърсяване са по-високи, цената на колата пада, а всичко това се показва в реално време на масивен цифров билборд.
Наречен с името The DisCO2unt Billboard, големият цифров дисплей е свързан със сензор, който измерва нивата на замърсяване в града в реално време. Този сензор, заедно с други, намиращи се в райони с висок трафик около Букурещ, дава средното ниво на замърсяване на въздуха в града
Цената на Renault ZOE се актуализира на всеки шест минути въз основа на средното ниво на замърсяване на въздуха. Клиентите могат да заявят тази цена онлайн, преди да отидат до дилърски офис на компанията.
Букурещ е един от най-претоварените и най-замърсени градове в Европа. Кампанията беше създадена от рекламната агенция Publicis Romania, базирана в Букурещ, която заяви пред Ad Age, че има за цел да се насочи към онези румънци, които смятат, че цените на електромобилите са твърде високи.
Интересно е дали този "трик" е увеличил продажбите на ZOE в Румъния. Със сигурност идеята е доста интересна и добре замислена като начин за привличане на внимание относно замърсяването на въздуха и електромобилите.
Кампанията върви от април насам и нямаме информация дали този билборд все още е активен, но във видеото по-долу може да се види как точно изглежда.