25 електромобилa, които идват през 2020

Електромобили

С новата година идват нови предизвикателства, мечти, идеи, желания, възможности ииии много нови електромобили.

eCars стартира като блог през 2010 г. и дори през 2017-та имаше далеч по-малко нови електромобили, за които да пишем, отколкото сега. Броят им вече е значително по-голям и десет години по-късно, в началото на 2020-та, идват първите много по-сериозни постъпки в глобален мащаб в сферата на електрическата мобилност, със заформящ се значителен растеж на пазара още в рамките на тази година.

Ако досега доста от големите автопроизводители успяваха да отлагат пускането и предлагането на електромобили, от днес то вече си става на практика задължително. Доста компании са наясно, че няма да имат лесен старт с предлагането на електромобили, но затова вероятно такива като Nissan и PSA Group планират бонуси за дилърите, които реализират повече електромобилни продажби.

През тази година се задават над 25 различни модела електромобили, много от които представяме в този блог. Някои вече започнаха да пристигат в първи малки количества от есента на 2019 г. и е добре да уточним, че техническите данни за разход и пробег са усреднени между типовете шофиране и сезоните (топъл и студен като цяло). Реалните стойните могат да варират много, затова даваме инфо на какво може да се разчита средно от всеки електромобил.

Audi e-tron Sportback 50 & 55 Quattro

След като стартира с e-tron Quattro, Audi добавя модерно изглеждащия Sportback, с дизайн отговарящ на последните тенденции при най-търсеното на пазара. Sportback е голям и със 120/150 кВт DC зареждане по-дългите пътувания обещават да са много комфортни (при наличието на необходимата зарядна инфраструктура, което реално важи за всички изброени надолу електромобили).

На този етап Sportback е като сходни други машини с очакван разход средно 22-23 кВтч/100 км и ще има да се работи още не малко за достигане на далеч по-желаните за този клас около 18 кВтч/100 км среден разход.

  • Батерия: 64.7 кВтч използваем капацитет (71 кВтч общ) Sportback 50
  • Батерия: 86.5 кВтч използваем капацитет (95 кВтч общ) Sportback 55
  • Среден реален пробег: 290 км (50); 385 км (55) (предварителни стойности)
  • Среден разход: 22 кВтч/100 км (50); 22.5 кВтч/100 км (55)
  • Макс. мощност: 230 кВт (540 Нм); 300 кВт 664 Нм (55)
  • Ускорение 0-100 км/ч: 6.8 сек (50); 5.7 сек (55)
  • Макс. скорост: 190 км/ч (50); 200 км/ч (55)
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 120 кВт (50); 150 кВт (55) CCS
  • Д/Ш/В: 4901/1935/1616 мм
  • Обем на багажника: 615 л
  • Тегло: 2370 кг (50); 2480 кг (55)

BMW iX3

Електрическият SUV на BMW идва на пазара след като конкурентите от Audi и Mercedes вече предлагат свои модели в класа. BMW пуска iX3 първо в Китай и все още няма официално обявена дата за старт на продажбите в Европа. iX3 носи част от елементите в новия дизайнерски език на BMW, който ще започне да навлиза много по-осезаемо с iNext. С прилична за класа батерия, пробег и DC зареждане iX3 седи някъде в добрата среда на възможностите на електромобилите през 2020 г. Винаги има място за повече и за iX3 и във времето със сигурност ще има оптимизация.

  • Батерия: 74 кВтч използваем капацитет (80 кВтч общ)
  • Среден реален пробег: 350 км (предварителни стойности)
  • Среден разход: 21 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 210 кВт (400 Нм)
  • Ускорение 0-100 км/ч: 6 сек
  • Макс. скорост: 200 км/ч
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 150 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4700/1900/1675 мм
  • Обем на багажника: Няма данни
  • Тегло: 2200 кг

DS 3 E-Tense

Екстравагантен по френски, успяхме да разгледаме E-Tense по време на автосалон София 2019. Някои от нас го харесаха много, особено отвътре, други никак не толкова, като в интериора се открояват пиано клавишите и кожата с ромб шевове. Новата марка на Citroen стартира с премерен електромобилен сет, като слабото монофазно бордово зарядно се компенсира от добра 100 кВт DC мощност на зареждане. Слабо е да разчиташ на него за дълъг път спрямо шампиона в класа по AC зареждане Renault ZOE (с 22 кВт), но все пак 7.4 кВт бордовото на E-Tense е в състояние да зареди цялата батерия в рамките на нощта, което ще е достатъчно за много хора.

  • Батерия: 47.5 кВтч използваем капацитет (50 кВтч общ)
  • Среден реален пробег: 280 км
  • Среден разход: 17 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 100 кВт (260 Нм)
  • Ускорение 0-100 км/ч: 8.7 сек
  • Макс. скорост: 150 км/ч
  • АС зареждане: 7.4 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 100 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4118/1832/1534 мм
  • Обем на багажника: 350 л
  • Тегло: 1500 кг

FIAT 500e

Триото малки електромобили на VW влиза стабилно в Европа през тази година и FIAT трябва да предложи нещо достатъчно конкурентно, ако иска да вземе дял от този сегмент. Компанията планира да произведе 70,000 бройки 500е през 2020 г., като за целта вече тече преоборудване на завода в Торино. С добра цена и характеристики FIAT 500e определено може да се превърне в хит сред малките електромобили. Моделът е популярен като втора употреба в България от първите бройки, чието производство (с цел избягване на глоби) стартира в САЩ преди 7 години. Количеството тогава беше ограничено, но сега 500e се връща на родна земя, точно там където трябва да се произвежда.

  • Батерия: Няма данни
  • Среден реален пробег: Няма данни
  • Среден разход: Няма данни
  • Мощност: Няма данни
  • Ускорение 0-100 км/ч: Няма данни
  • Макс. скорост: Няма данни
  • АС зареждане: Няма данни
  • DC зареждане: Няма данни
  • Д/Ш/В: Няма данни
  • Обем на багажника: Няма данни
  • Тегло: Няма данни

Honda e

Малката електрическа Honda идва с готин дизайн и адски много ни се иска този модел да има успех през тази година. Цената, обаче, както я обявиха (старт от €33,850), може да е сериозен праг за не малко хора. Мини електромобил, Honda e идва с пипнат дизайн на таблото и умело модернизирани ретро елементи, пъргава динамика и малко по-мощно DC зареждане в сравнение с конкурентни модели.

  • Батерия: 32 кВтч използваем капацитет (35.5 кВтч общ)
  • Среден реален пробег: 200 км
  • Среден разход: 16 кВтч/100 км
  • Мощност: 210 кВт
  • Ускорение 0-100 км/ч: 6 сек
  • Макс. скорост: 145 км/ч
  • АС зареждане: 6.6 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 60 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 3894/1752/1512 мм
  • Обем на багажника: 171 л
  • Тегло: 1525 кг

Hyundai IONIQ 2 (38 кВтч)

Новият IONIQ... О, новият IONIQ. Един от електромобилите (в първата версия), от които имаме много добра лична представа добита от служебния IONIQ, който като електромобил е тоталният шампион по ефективност. С новия модел мощността и пробегът се увеличават, с което скача малко и разходът на енергия, вследствие на което Tesla Model 3 в най-новия си и оптимизиран вариант излезе едни гърди напред по параметъра най-нисък разход в класа (пък и не само в този клас).

Новият IONIQ реално е същия, с малки промени в предната част и интериора – нов 7" екран за шофьора и 10" централен като опция в Premium модела, но и едно известно разочарование – занижена мощност при DC зареждане, което води до значително по-дълъг престой на DC зарядна станция отколкото при първата версия с 28 кВтч батерия.

IONIQ 2 идва и с автоматична рекуперация като при Kona, но това не е задължително по-добре за хора като нас свикнали с отчетливите степени на рекуперация командвани ръчно от лопатките зад волана на стария модел. С времето се свиква, а и в новия модел автоматичният режим може да се изключи и да се кара като стария с ръчен избор, като степените на спиране при натискане на лопатките все пак не са така отчетливи като при IONIQ 1.

  • Батерия: 38.3 кВтч
  • Среден реален пробег: 270 км
  • Среден разход: 14 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 100 кВт 295 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 9.5 сек
  • Макс. скорост: 165 км/ч
  • АС зареждане: 7.2 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 44 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4470/1820/1450 мм
  • Обем на багажника: 357 л
  • Тегло: 1420 кг

KIA e-Niro

KIA e-Niro реално е на пазара от 2019 г., но доставките в България ще започнат през 2020-та. Междувременно електричката на KIA получи подобрения под формата на повече опции като част от стандартното оборудване и с двете батерии (39 и 64 кВтч като при Hyundai Kona) е южнокорейско предложение с отлично съотношение технически параметри/цена при електромобилите. E-Niro е със 17 см по-дълъг от Kona, което увеличава значително мястото за задните пътници и с вече включените в базовото оборудване доста опции става супер атрактивна електричка за динамичния пазар през 2020 г.

  • Батерия: 39.2 кВтч използваем капацитет (42 кВтч общ)
  • Батерия: 64 кВтч използваем капацитет (67.1 кВтч общ)
  • Среден реален пробег: 240 км (39 кВтч); 380 км (64 кВтч)
  • Среден разход: 16 кВтч/100 км (39 кВтч); 17 кВтч/100 км (64 кВтч)
  • Макс. мощност: 100 кВт 395 Нм (39 кВтч); 210 кВт 395 Нм (64 кВтч)
  • Ускорение 0-100 км/ч: 9.8 сек (39 кВтч); 7.8 сек (64 кВтч)
  • АС зареждане: 7.2 кВтч (монофазно)
  • DC зареждане: 50 кВт (39 кВтч); 77 кВт (64 кВтч) CCS
  • Д/Ш/В: 4375/1805/1560 мм
  • Обем на багажника: 451 л
  • Тегло: 1737 кг

Lexus UX300e

Първият официален електромобил на Toyota Group идва с голямо закъснение и не от основната, а от луксозната марка в групата. Toyota продължава да залага тотално на хибридите, за разлика от другия водещ световен автопроизводител – Volkswagen.

С батерия сходна като капацитет с тази на Renault ZOE, но SUV дизайн и дължина 4.5 метра, UX300e просто се нуждае от повече. Седящият отгоре KIA e-Niro е по-малък, но с определено по-добри технически параметри като динамика и пробег.

Бордовото зарядно на UX300e сякаш е останало някъде в 2014-та година и ще е пречка за практичната използваемост на модела. Ако това е първият опит, определено очакваме повече от Toyota и Lexus.

  • Батерия: 54.3 кВтч
  • Реален среден пробег: 290 км
  • Среден разход: 19 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 150 кВт 300 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 8 сек
  • Макс. скорост: 150 км/ч
  • АС зареждане: 6.6 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 50 кВт CHAdeMO
  • Д/Ш/В: 4495/1840/1540 мм
  • Обем на багажника: Няма данни
  • Тегло: 1700 кг (приблизително)

Mazda MX-30

В Mazda започват предпазливо. Много предпазливо. Имат обяснение за малката батерия и то е, че това е оптималното според техните проучвания решение. Но MX-30 изостава доста по някои показатели спрямо другите предложения в този клас и обясненията за солиден анализ на пазара, в резултат на който да се предложи кола с тези параметри звучат несериозно на фона на постиженията на други автопроизводители.

  • Батерия: 32 кВтч използваем капацитет (35.5 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 185 км
  • Среден разход: 17.5 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 105 кВт 265 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 9 сек
  • Макс. скорост: 150 км/ч
  • АС зареждане: 6.6 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 50 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4395/1795/1570 мм
  • Обем на багажника: Няма данни
  • Тегло: 1660 кг

MG ZS EV

Изненадващо включване на пазара от MG, която изкара ZS EV още през 2019 г., но като с други марки и модели ще се активизира повече през настоящата година. С непретенциозна батерия и пробег, ZS EV седи ниско-до-средно като ниво на използваемост и идва с доста по-мощно DC зареждане от това на сходните модели Hyundai Kona/KIA e-Niro с 39 кВтч батерии. Динамиката е изненадваща за само 105 кВт максимална мощност. За сравнение Lexus UX300e се справя със същото упражнение (ускорение до 100 км/ч) пак за 8 секунди, но със 150 кВт. С голям багажник и прилични размери, ZS EV още отначало привлече добро внимание в Англия и се очертава да има успех из Европа при възможност за адекватни доставки като количества.

  • Батерия: 44.5 кВтч
  • Реален среден пробег: 235 км
  • Среден разход: 19 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 105 кВт 353 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 8.2 сек
  • Макс. скорост: 140 км/ч
  • АС зареждане: 7.4 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 80 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4314/1809/1644 мм
  • Обем на багажника: 448 л
  • Тегло: 1491 кг

Mercedes-Benz eSprinter

Първият електрически по-голям бус на Mercedes стъпва в сектора на по-ограничените като разстояния доставки, което не е изненада по няколко причини. Първите опити за електрически бусове са силно ограничени откъм пробег, ако съдим по Renault Master ZE, VW e-Cfater, MAN eTGE и сега e-Sprinter. Останалите също не се справят по-добре, тъй като тези возила дават сериозен разход на енергия и за да предоставят практичен пробег трябва да бъдат оборудвани с около 150 кВтч батерии предвид сегашните технологични възможности.

Сегментът предстои да се развива много, но имаме усещането, че това ще стане по-осезаемо с навлизането на батериите с твърди електролити след 3-4 години или с понижаване на цените на батериите и намаляването на разхода на енергия на различните системи.

При всички случаи за този сегмент ще са нужни още няколко години, за да видим осезаемо технологично развитие.

  • Батерия: 35 кВтч използваем капацитет (41 кВтч общ капацитет)
  • Батерия: 47 кВтч използваем капацитет (55 кВтч общ капацитет)
  • Реален среден пробег: 115 км (41 кВтч); 145 км (55 кВтч)
  • Среден разход: 32.5 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 85 кВт 295 Нм
  • Макс. скорост: 120 км/ч
  • АС зареждане: Няма данни
  • DC зареждане: Няма данни
  • Полезен товар: 1045 кг (35 кВтч); 891 кг (47 кВтч)

Mercedes-Benz EQА

Компактният електромобил на Mercedes беше показан в много атрактивна концептуална версия през 2017 г.. Техническите параметри са доста добри за класа и по наше мнение този клас електромобили седи най-добре с точно такива параметри. Нагоре нещата следва да са с по-една идея по-големи - батерии 75 кВтч за среден клас и 90-100 кВтч за висок клас. - както и съответните динамични характеристики и ефикасност. Около EQA все още има доста неизвестни, една от които е окончателният дизайн, но има индикации, че моделът може да излезе на пазара по-късно през годината.

  • Батерия: 60 кВтч
  • Реален среден пробег: 350 км
  • Среден разход: 17 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 200 кВт 500 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 5 сек
  • Макс. скорост: 200 км/ч
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 100 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4285/1810/1428 мм
  • Обем на багажника: Няма данни
  • Тегло: 1500 кг

Mercedes-Benz EQC

Електрическият SUV на Mercedes реално е на пазара от 2019 г., но компанията обяви, че ограничава производството и ще вдигне темпото отново през 2020 г. Причините са различни и Mercedes дори няма да пуска EQC в САЩ през тази година. Една от основните е, че компанията има силна нужда да балансира общите емисии на своята флота (нови продадени коли), за да не плаща глоби над новия лимит от 95 гр СО2/км и затова ще продава EQC основно в Европа.

Първите впечатления от EQC са смесени, но електрическият SUV на Mercedes се отличава с чудесна возия и супер шумоизолирано купе, което подхожда на подобно премиум возило. Техническите параметри са добри, но комфортът иска жертви и високото тегло и динамиката са причина пробегът да не е оптимален с такава голяма батерия.

  • Батерия: 80 кВтч използваем капацитет (85 кВтч общ капацитет)
  • Реален среден пробег: 365 км
  • Среден разход: 22 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 200 кВт 500 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 5 сек
  • Макс. скорост: 180 км/ч
  • АС зареждане: 7.4 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 112 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4761/1884/1623 мм
  • Обем на багажника: 500 л
  • Тегло: 2495 кг

Mercedes-Benz EQV

Най-накрая (луксозен) електро ван с адекватен пробег от немския гитант! Возило от висок клас, което ще има приложение за премиум шатъл услуги или за лична употреба от хора търсещи лусозна обстановка за дълги пътувания. EQV е голяма машина, която се нуждае от голяма батерия и въпреки сравнително високия разход осигурява доста добър пробег и над 100 кВт DC зареждане, което прави дългите пътувания достатъчно практични.

  • Батерия: 90 кВтч използваем капацитет (100 кВтч общ)
  • Пробег: 405 км (предварителни данни на компанията); 350 км очакван реален пробег
  • Среден разход: 27 кВтч/100 км (предварителни данни на компанията)
  • Макс. мощност: 150 кВт 362 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 10 сек
  • Макс. скорост: 160 км/ч
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 110 кВт CCS
  • Дължина: 5370 мм (дълга база)
  • Обем на багажника: 1030 л
  • Общо тегло: 3500 кг

MINI Cooper Electric

След като години наред единствената електрическа кола на компанията беше i3, сега BMW Group пуска електрическа версия с три врати на MINI Cooper. Очаква се през март или април. За да не взима от продажбите на i3, oбаче, електрическото MINI е с една идея по-скромни характеристики и малко по-ниска цена.

Преди години беше по-известен факт, докато вървеше тестовата програма, но днес малко хора знаят, че BMW i3 е базиран на дълга тестова програма с електрифицирани MINI Cooper машинки. BMW имаше много добра електромобилна инерция в онези години (2012-2014), но промени в борда и интереси явно насочени към продължаване на ДВГ ерата очевидно отложиха нещата с електромобилите при марката. Електрическият MINI Cooper през 2020 е базиран на предното поколение BMW i3 (33 кВтч батерия) и изглежда малко като запълване на празнина докато през 2021 г. компанията започна да изкарва на пазара повече електрически модели.

  • Батерия: 29 кВтч използваем капацитет (32.6 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 180 км
  • Среден разход: 16 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 135 кВт 270 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 7.3 сек
  • Макс. скорост: 150 км/ч
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 50 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 3850/1750/1450 мм
  • Обем на багажника: 211 л
  • Тегло: 1365 л

Mustang Mach-E

Във Ford определено са се постарали за първия си масов електромобил и сякаш компанията започва да приема по-сериозно електрическата мобилност и нуждата от ускоряване на прехода. Mach-E предизвика моментално внимание, бързо беше спрегнат за основния конкурент на Model Y и ще се предлага в достатъчно варианти, като дори ще има Shelby версия.

В най-модерния в наши времена дизайн формат, Mach-E трябва да излезе на пазара в САЩ през тази година, като очакваме да го видим на автосалона в Женева с повече подробности за реализацията в Европа.

  • Батерия (SR): 70 кВтч използваем капацитет (75.7 кВтч общ)
  • Батерия (ER): 90 кВтч използваем капацитет (98.8 кВтч общ)
  • Среден реален пробег (SR) RWD: 350 км
  • Среден реален пробег (ER) RWD: 450 км
  • Среден реален пробег (SR) AWD: 350 км
  • Среден реален пробег (ER) AWD: 350 км
  • Среден разход (SR) RWD: 19.5 кВтч/100 км
  • Среден разход (ER) RWD: 21 кВтч/100 км
  • Среден разход (SR) AWD: 20.5 кВтч/100 км
  • Среден разход (ER) AWD: 21 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 190 кВт 415-565 Нм (SR); 210-248 кВт 415-565 Нм (ER)
  • Ускорение 0-100 км/ч: 6-7 сек
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 115 кВт (SR); 150 кВт (ER) CCS
  • Д/Ш/В: 4712/1881/1597 мм
  • Обем на багажника: 402 л
  • Тегло: 2000-2250 кг

Оpel Corsa-e

Renault Zoe вече ще има сериозна конкуренция в соя сегмент в лицето на Opel Corsa-e и Peugeot e-208, които заедно биха могли да достигнат 100,000 продажби през тази година. Opel дори пусна реклама на новата електричка в България още по Коледа 2019 и с цена под 60 хиляди лева супер популярният модел на компанията може да намери достатъчно клиенти в новата си електро версия.

Техническите параметри са повече от добри за класа, особено като се има предвид 100 кВт DC зареждането, позволяващо бързо допълване на батерията от съответните зарядни станции.

  • Батерия: 47.5 кВтч използваем капацитет (50 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 290 км
  • Среден разход: 16.5 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 100 кВт 260 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 8.1 сек
  • Макс. скорост: 150 км/ч
  • АС зареждане: 7.4 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 100 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4060/1765/1435 мм
  • Обем на багажника: 309 л
  • Тегло:1455 кг

Оpel Vivaro-e

Това е вече друго. На пазара все още няма електро работяги с достатъчно пробег, но от 2020-та идва промяна – излизат електрическите ванове на PSA Group. Има ги от няколко години и под няколко марки с дизелови мотори, но идва време и за ток. От 2020-та Opel пуска Vivaro-e, като се очакват още и сходните Citroen e-Jumpy и Peugeot e-Expert от PSA групата.

С два вида батерии, по-голямата е 75 кВтч за пробег 350 км, което вече става отвсякъде за извънградски пътувания. Трябва да са със 100 кВтч батерии, но и 75 са приятна изненада предвид липсата на каквито и да било предложения от този тип досега.

Със 100 кВт DC зареждане допълването по път за около 40 минути прави тези електро ванове достатъчно използваеми и нашият екип няма търпение да се сдобие с един такъв, дето се вика без значение от марката тъй като са идентични. Renault закъснява с новия Kangoo ZE и може като нищо да изпусне лидерството в този сектор при електромобилите, освен ако в следващите месеци не обяви достатъчно конкурентна нова версия, която да излезе на пазара през втората половина на годината, когато се очакват PSA вановете.

  • Батерия: 50 кВтч и 75 кВтч
  • Реален среден пробег: 200 км; 300 км
  • Среден разход: 25 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 100 кВт 260 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 8.1 сек
  • Макс. скорост: 150 км/ч
  • АС зареждане: 7.4 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 100 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4060/1765/1435 мм
  • Обем на багажника: 309 л
  • Тегло:1455 кг

Peugeot e-208

Със собствен отличаващ се дизайн и много малки разлики в размерите и почти никакви в техническите данни, e-208 има една съществена разлика спрямо Corsa-e – значително по-малък багажник. Моделът така или иначе също е много популярен и с тези технически параметри ще да е достатъчно използваем.

  • Батерия: 47.5 кВтч използваем капацитет (50 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 295 км
  • Среден разход: 16 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 100 кВт 260 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 8.1 сек
  • Макс. скорост: 150 км/ч
  • АС зареждане: 7.4 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 100 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4055/1745/1430 мм
  • Обем на багажника: 265 л
  • Тегло:1455 кг

Peugeot e-2008

Потенциален конкурент на Kia e-Niro, e-2008 може да има доста добри резултати, ако в PSA са си подсигурили доставките на батерии. Батерията на е-2008 е маааалко малка, като дори не достига капацитета на тази на новия Renault ZOE. Седи малко под средата между двете версии на e-Niro, но със 100 кВт DC зареждане обещава повече гъвкавост особено при по-дълги пътувания.

  • Батерия: 47.5 кВтч използваем капацитет (50 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 275 км
  • Среден разход: 17.3 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 100 кВт 260 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 8.5 сек
  • Макс. скорост: 150 км/ч
  • АС зареждане: 7.4 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 100 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4300/1770/1530 мм
  • Обем на багажника: 434 л
  • Тегло:1548 кг

Polestar 2

Новата електромобилна марка на Volvo смята да се конкурира с Tesla в сегмента на луксозните и бързи електромобили, но дали ще има успех в това начинание? По-важното е, че на пазара излиза още един интересен електромобил с много добри технически данни и прекрасна динамика, добро AC зареждане (трифазно) и 150 кВт DC мощ. Polestar 2 е сравнително голям мускулест седан, който очакваме да предоставя отличен комфорт и практичност.

  • Батерия: 75 кВтч използваем капацитет (78 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 450 км
  • Среден разход: 16.5 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 300 кВт 660 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 4.7 сек
  • Макс. скорост: 250 км/ч
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 150 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4607/1800/1478 мм
  • Обем на багажника: 405 л
  • Тегло:1900 кг

Porsche Taycan

По думите на Елон Мъск "това е един от малкото нови електромобили, които могат да се състезават с Tesla", но американската агенция за околна среда публикува реален пробег за Taycan 320 км... та поне по този параметър... не съвсем. Tesla принуди големите да я смятат за мерило, но Porsche не е Tesla, а и темата тук е Porsche.

В Европа още няма официални данни за пробега на Taycan и може да докараме повече, но пробегът далеч не е всичко и Taycan обещава класно изживяване, типично за марката. Варианти не липсват, а цените са като за Porsche, като най-евтиният Taycan е с феноменалните около 100,000 лв по-евтин от топ версиите, което е повече от цялата стойност на много електромобили.

Знаем, че от България вече има направени депозити за Taycan и супер електромобилът на Porsche ще се появи и по нашите пътища през годината, като е ясно, че няма да се разминаване на всеки светофар с тези скъпи фурии.

  • Батерия: 71 кВтч използваем капацитет (79.2 кВтч общ) 4S
  • Батерия: 83.7 кВтч използваем капацитет (93.4 кВтч общ) 4S Plus и Turbo
  • Реален среден пробег: 350 км (4S); 365 км (Turbo S); 370 км (Turbo); 410 км (4S Plus)
  • Среден разход: 20 кВтч/100 км (4S); 20.5 (4S Plus); 22.5 (Turbo); 23 (Turbo S)
  • Макс. мощност: 390 кВт 640 Нм (4S); 420 кВт 650 Нм (4S Plus)
  • Макс. мощност: 500 кВт 850 Нм (Turbo); 560 кВт 1050 Нм (Turbo S)
  • Ускорение 0-100 км/ч: 4 сек (4S); 3.2 сек (Turbo)
  • АС зареждане: 11 кВт или 22 кВт опция (трифазно)
  • DC зареждане: 225 кВт CCS (4S); 270 кВт (4S Plus и Turbo)
  • Д/Ш/В: 4963/1966/1379 мм (малки разлики във височината между версиите)
  • Обем на багажника: 407 л (4S); 366 л (Turbo)
  • Тегло: 2140 кг (4S); 2220 кг (4S Plus); 2295 (Turbo S); 2305 кг (Turbo)

Renault ZOE ZE50 R135

Чедо на 2019-та, ZOE ZE50 "пострада" като много други електромобили от изкуствено задържане на продажбите през миналата година. За да може продажбите да се отчитат от началото на 2020-та с влизането в сила на новите емисионни ограничения, ZOE ZE50 трябваше да чака досега, но през портите на новата година вече започнаха да текат електрони на богато. Доставките и продажбите на ZOE ZE50 стартираха още в първите дни на годината, а нашият екип получи възможност да тества обновения модел в края на ноември 2019 г.

При 2 градуса температура и магистрално шофиране с 95-110 км/ч направихме 300 км пробег, но отново, прогбегът не е всичко. ZOE вече има много по-голям централен екран, отопление на седалките и волана, нови еко тапицерии и в добавка към запазване на превърналото го в лидер по продажби 22 кВт АС бордово зарядно вече има и DC зареждане, въпреки че държи максимум 46 кВт като мощност.

С добавянето на DC опция ZOE става още по-практичен и продължава да е сред най-продаваните в Европа електрички. Конкуренцията през 2020-та обаче се засилва рязко и това няма как да не доведе до пренареждане на пазара.

С навъртени 50 хиляди километра на ZOE ZE40 екипът на eCars вече е инсталирал над 200 зарядни станции из България и с добавянето на ZOE ZE50 ще вдигнем още темпото преди да дойде време за лекотоварно возило като новия Kangoo ZE (или някой от предстоящите ванове на Opel или Peugeot). Не включваме Renault Kangoo ZE в списъка за 2020-та, въпреки че най-вероятно ще се появи, защото Renault по железен начин опазва информацията за предстоящата реализация и засега нямаме никаква идея за новия модел.

  • Батерия: 52 кВтч използваем капацитет (55 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 350 км
  • Среден разход: 15 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 100 кВт 245 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 9.5 сек
  • Макс. скорост: 140 км/ч
  • АС зареждане: 22 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 46 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4087/1787/1562 мм
  • Обем на багажника: 338 л
  • Тегло: 1475 кг

Skoda Vision IV

Информацията за новото електро чудо на Skoda е оскъдна и засега оставаме с това, което има на разположение като технически данни. Ще е супер да научим доста повече още на салона в Женева, защото Skoda е супер популярна марка у нас и Vision IV като нищо ще намери предостатъчно почитатели.

  • Батерия: 83 кВтч
  • Реален среден пробег: 450 км
  • Среден разход: 18.5 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 225 кВт 460 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 5.9 сек
  • Макс. скорост: 180 км/ч
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 125 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4656/1926/1613 мм
  • Обем на багажника: 550 л
  • Тегло: 1800 кг

Tesla Model Y

Уай, Тесла, Уай? ОК, не звучи точно както трябва, но Tesla се приближава много бързо към своето секси. Ford развали идеята на Мъск за SEXY и компанията нарече третия си модел 3 вместо Е (заради правата на Ford върху Model E), но успя да направи значителни оптимизации в производствения процес на Model Y и ще започне да произвежда колата още през първото тримесечие на тази година, а не през септември, както беше планирано изначално.

През тази година Model Y най-вероятно няма да задмине Model 3 по продажби, но има вероятност това да стане през следващата. Версиите (батериите) може да започнат да се множат или променят сравнително бързо, тъй като в Tesla нещата са много динамични, но както обикновено за начало компанията започва с Long Range:

  • Батерия: 74 кВтч използваем капацитет (75 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 440 км (LR); 425 км (LR Dual Motor); 400 км (LR Performance)
  • Среден разход: 17 кВтч/100 км (LR); 17.5 кВтч/100 км (DM); 18.5 кВтч/100 км (P)
  • Макс. мощност: 211 кВт 414 Нм (LR); 258 кВт 527 Нм (DM); 340 кВт 639 Нм (P)
  • Ускорение 0-100 км/ч: 5.8 сек (LR); 5.1 сек (DM); 3.7 сек (P)
  • Макс. скорост: 209 км/ч (LR); 217 км/ч (DM); 241 км/ч (P)
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 145 кВт CCS (предварителни данни)
  • Д/Ш/В: 4775/1850/1600 мм
  • Обем на багажника: 1800 л (свалени седалки)
  • Тегло: 1850 кг (LR); 1950 кг (DM и Performance);

Volvo XC40 EV

XC40 най-вероятно ще има доста по-голям успех при продажбите от Polestar 2, защото е SUV, а и не идва от нова компания, чието име все още е неизвестно, въпреки че е под шапката на Volvo. XC серията също така е доста популярна и с тези супер прилични тех. данни, XC40 Electric прави заявка за много добра пазарна позиция.

  • Батерия: 75 кВтч използваем капацитет (78 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 375 км
  • Среден разход: 20 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 300 кВт 660 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 4.9 сек
  • Макс. скорост: 180 км/ч
  • АС зареждане: 11 кВт (трифазно)
  • DC зареждане: 150 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 4425/1900/1652 мм
  • Обем на багажника: 413 л
  • Тегло: 2150 кг

VW e-Up!/Seat e-Mii/Skoda Citigo EV

VW e-Up! е на пазара отдавна, но добавяме електромобилното трио мъници на VW заради това, че вече са три в групата и с навлизането в 2020-та идват с някои подобрения в техническите параметри и по-ниски цени. Под по-ниски имаме предвид под €20,000 за някои версии...

  • Батерия: 32.3 кВтч използваем капацитет (36.8 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 200 км
  • Среден разход: 16 кВтч/100 км
  • Макс. мощност: 61 кВт 212 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 11.9 сек
  • Макс. скорост: 130 км/ч
  • АС зареждане: 7.2 кВт (монофазно)
  • DC зареждане: 40 кВт CCS
  • Д/Ш/В: 3597/1645/1481 мм (малки разлики между трите)
  • Обем на багажника: 250 л
  • Тегло: 1160 кг

VW ID.3

ID.3 и Model Y се очертават като двата най-чакани електромобила за годината, но ако извадим Tesla от уравнението, ID.3 може да се смята за колата, която има потенциал да ускори значително глобалния преход към електрическа момилност.

След скорошен анонс от VW стана ясно, че първите доставки през 2020 г. ще се забавят и причината е в недовършен софтуер за първата серия. Колите все пак ще бъдат пускани в производство и след това на пазара, но след като софуерът бъде завършен ще трябва да се връщат при дилърите за качване на актуалния софтуер или доработки. Впоследствие VW ще започне да обновява електромобилите си дистанционно като Tesla.

ID.3 идва с няколко различни батерии, подходящи за всякакви варианти на използване, което във VW със сигурност са преценили добре.

  • Батерия: 45 кВтч използваем капацитет (48 кВтч общ)
  • Батерия: 58 кВтч използваем капацитет (62 кВтч общ)
  • Батерия: 77 кВтч използваем капацитет (82 кВтч общ)
  • Реален среден пробег: 275 км (45 кВтч); 345 км (58 кВтч); 450 (77 кВтч)
  • Среден разход: 16.5 кВтч/100 км (45 и 58 кВтч); 17 кВтч/100 км (77 кВтч)
  • Макс. мощност: 100 кВт 275 Нм (45 кВтч); 150 кВт 310 Нм (58 кВтч); 200 кВт 400 Нм (77 кВтч)
  • Ускорение 0-100 км/ч: 5.5 сек (77 кВтч); 7 сек (58 кВтч); 8 сек (45 кВтч)
  • Макс. скорост: 160 км/ч(45 и 58 кВтч); 180 км/ч (77 кВтч)
  • АС зареждане: 7.2 кВт (монофазно) 45 кВтч; 11 кВт (трифазно) 58 и 77 кВтч
  • DC зареждане: 50 кВт (45 кВтч); 100 кВт (58 кВтч); 125 кВт (77 кВтч) CCS
  • Д/Ш/В: 4261/1809/1552 мм
  • Обем на багажника: 385 л
  • Тегло: 1625 кг (45 кВтч); 1719 кг (58 кВтч); 1825 кг (77 кВтч)

Вече са много. Електромобилите идват на талази. 2020-та се очертава като повратна година за електрическата мобилност и ако за екипа на eCars изминалите 10 години бяха достатъчно интензивни, следващите десет са на път да вдигнат значително темпото.

Бъдете с нас, включвайте се на е-мобилна вълна и да продължим с промяната на света заедно.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари