За твърдите батерии започна да се говори повече през 2018, но през изминалата година те някак не получиха много медийно внимание.
Междувременно обаче хората, които разработват този тип технология си действат и ето, че от старта на тази година имаме включване по темата от тайванската компания ProLogium.
Тайванският производител на батерийни клетки представи своя вариант на твърда (solid state) батерия за електрически автомобили, автобуси и двуколесни по време на CES 2020 изложението, което започна днес в Лас Вегас.
От ProLogium дори споделиха, че вече са подписали няколко споразумения за сътрудничество с NIO, Enovate и Aiways, за да тестват своите батерии в техните електромобили.
Компанията разчита на своята MAB технология (с. от „Multi Axis BiPolar“), за подобряване на енергийната плътност на твърдите батерии и казва, че е елиминирала използването на "нестабилните" NMC-811 катоди и литиеви метални аноди.
Конструкцията на тяхната MAB платформа, която има механичен дизайн позволява редица подобрения в процеса на сглобяване на целия пакет, което води до спестяването на доста място и увеличаването на пробега.
Според ProLogium техните твърди батерии могат да постигнат между 29 и 56% подобрение на ниво батериен пакет спрямо масовите батерии, които се използват в момента.
Сегашните батерии все още имат доста клетки в своите, а ProLogium говорят за значително по-малки като обем такива, в които има само 4-12 клетки.
Как точно изглежда всичко това на практика е друг въпрос, но ще е интересно да видим по-късно тази година резултати от тестове с трите марки, с които компанията смята да работи...ако се стигне до такъв момент, разбира се.
Повече за технологията и продуктите на ProLogium може да видите на официалната им страница и в YouTube.