Австрийска компания направи "по-ефективна" плъгин хибридна версия на Tesla Model 3!

Електромобили

Новата година започва с интересни електромобилни новини и докато ние сглобявахме нашия каталог с електромобилите за 2020, от Австрия се пръкна вест за прототипна версия на Model 3 с бензинов двигател.

Австрийска компания смята, че може да направи Tesla Model 3 по-добър и евтин и демонстрира технологията си в прототип, като добави двуцилиндров бензинов двигател и отстрани част от батериите на Model 3 - създавайки най-лошата Tesla досега.

Obrist Powertrain, която е основана от инженера Франк Обрист е разработила нещо, което нарича "Zero Vibration Generator" - малък двуцилиндров бензинов двигател с мощност 40 кВт/54 к.с. и тегло от едва 95 кг.

Инженерът смята, че изцяло електрическите превозни средства са твърде скъпи и че най-добрият начин да се намали цената им е чрез намаляване на пробега и добавяне на малък бензинов мотор, което по същество си е плъгин хибрид. Франк Обрист го нарича „хипер хибрид".

Това е доста "интересно" твърдение! Намаляваме пробега и намаляваме цената?!

Заедно с двигателя, компанията е разработила и батерия с капацитет 17,3 кВтч, която тежи 98 кг.

Обрист вярва, че комбинирането на двата източника на енергия в Tesla Model 3 би довело до по-добър и по-евтин автомобил, и твърди, че го е демонстрирал със своя прототип - „Obrist Mark II” (снимки на Thorsten Rixmann от Edison ):

С новия двигател, който се намира под предния капак на колата и по-малкият батериен пакет Обрист твърди, че автомобилът може да измине 100 км на ток и до 1,000 км с бензиновия двигател.

Пробегът на ток, обаче, е на ток само при скорост до 65 км/ч, защото над тази скорост се включва двигателя, за да презарежда батерията.

Обрист е избрал Model 3 за демонстрация на технологията си, но сподели, че компанията му възнамерява да доставя този двигател на други производители на автомобили.

В статия, публикувана в Едисън, той споменава, че компанията му вече е подписала договор с „виден участник на международния пазар“ и второ лицензионно споразумение предстои да бъде завършено скоро.

Очакванията им са първите автомобили с такива двигатели да бъдат на пътя през 2023 година.

Нашите очаквания пък са все по-малко хора да си губят времето с подобни експерименти през новото десетилетие.

Хора в тази дискусия

Коментари (15)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. гост

Фен съм на електрическите автомобили, но имате крайна позиция относно различните.
Всъщност е истина, че цената на адекватните Ел. автомобили е твърде висока и не толкова екологичен производствения процес и след това рециклирането, съхранението и т.н. Смятам, че бумът на Ел автомобила ще се срещне алтернатива, по-добра. Една от тях е водороден- автономен. Реално съществуващ, в очакване, да се развива в по-достъпна технология.
Иначе коментираният в статията "реномирана" Тесла, пробег от 1000...

Фен съм на електрическите автомобили, но имате крайна позиция относно различните.
Всъщност е истина, че цената на адекватните Ел. автомобили е твърде висока и не толкова екологичен производствения процес и след това рециклирането, съхранението и т.н. Смятам, че бумът на Ел автомобила ще се срещне алтернатива, по-добра. Една от тях е водороден- автономен. Реално съществуващ, в очакване, да се развива в по-достъпна технология.
Иначе коментираният в статията "реномирана" Тесла, пробег от 1000 км. е добър, но не и по-евтин.

Виж още
  Прикачени
  гост

Не е толкова до крайната позиция спрямо различните, а с каква цел като цяло се използват тези технологии и че реално не са по-добри, но тъй като старите тромави немски и други туловища няма как да обърнат всичко с щракане на пръсти и просто протакат където каквото и както могат с водородни, хибридни и други залъгалки, за да е по-бавен прехода и да се продава това, от което се изкарват пари.

Виж само как изглежда една колонка за зареждане водородна и ми кажи как това ще стане масово?! Аз...

Не е толкова до крайната позиция спрямо различните, а с каква цел като цяло се използват тези технологии и че реално не са по-добри, но тъй като старите тромави немски и други туловища няма как да обърнат всичко с щракане на пръсти и просто протакат където каквото и както могат с водородни, хибридни и други залъгалки, за да е по-бавен прехода и да се продава това, от което се изкарват пари.

Виж само как изглежда една колонка за зареждане водородна и ми кажи как това ще стане масово?! Аз лично залагам на никакъв шанс.

Стигне ли се до пробив при твърдите батерии с добро решение за масово производство и цена не виждам просто как водородната технология ще я бъде...Ще поживеем, ще видим де.


Електромобилите са "скъпи" в момента, защото големите компании не ги предлагат и произвеждат в нужните количества и то умишлено. Тази година трябва да даде добра индикация докъде са реално немците и какво ще се промени при продажбите им с влизането на изискванията за вредни емисии.

Виж още
  Прикачени
  Последно редактиран Преди 2 седмици от Стефан Хаджистойков Стефан Хаджистойков
  1. Орлин

Че кой те е спрял!? Купи си водороден като искаш - ето Тойота продава Мирай за има-няма €80к.
Сигурен съм, че и по вестниците ще пишат за теб.

  Прикачени
  гост
  1. Филип Борисов

От Джеймс Мей:
Тesla Model S vs Toyota Mirai

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 2 седмици от Филип Борисов Филип Борисов

Deputy General Manager Product/Cross-Carline at Hyundai Motor Europe, Panos Kefelakis:

“We believe that the fuel cell can become something like the diesel of the future, while BEV will rather replace the gasoline engine,”

  Прикачени
  гост

Аз лично не бих паркирал водородна бомба заредена до 70 MPa в гаража под къщата със семейството вътре, нито пък бих ги карал в нея. Не знам, може би съм щур, особено когато има доказана енергийна технология която е по-безопасна, по-ефективна, и по-доказана.

  Прикачени
  гост
  1. Орлин

Колко минат се чуствам че тока ми струва 2лв на 100км, вместо водород за 30лв. на 100км! youtu.be/GaIW5CQQ3Zo?t=494

  Прикачени
  гост
  1. гост

Хубаво е да четете внимателно!
Написах, че водороден- автономен е възможна алтернатива, на Ел автомобила. Въпрос на време е да се подобри технологията, за да стане конкурентна и достъпна. Автономен, със собствен генератор, на практика, ще е без конкуренция, автомобила на бъдещето. С нулеви емисии...и почти безплатно предвижване.
Случайно ли най-големите автомобилни компании, са се впуснали в разработването. В момента е ясно, че сравнението е безмислено, но се прави, за да се прикрие, замаже...

Хубаво е да четете внимателно!
Написах, че водороден- автономен е възможна алтернатива, на Ел автомобила. Въпрос на време е да се подобри технологията, за да стане конкурентна и достъпна. Автономен, със собствен генератор, на практика, ще е без конкуренция, автомобила на бъдещето. С нулеви емисии...и почти безплатно предвижване.
Случайно ли най-големите автомобилни компании, са се впуснали в разработването. В момента е ясно, че сравнението е безмислено, но се прави, за да се прикрие, замаже точно реалната конкуренция!
Всъщност, първи българинът създава първия подобен двигател и след това всичко се потулва, защото 80те години, е бумът на петрола и е немислимо, този бизнес да умре. На сега, след като се вижда края на ерата му и изискванията за екологичните норми расте...
Лично аз, смятам че електрическите автомобили, нямат шансове в обозримо бъдеще.

Виж още
  Прикачени
  гост
  1. Филип Борисов    Man In Time

Всъщност под "автономен" се разбира кола робот, която да се самоуправлява и върху това работят авто производители и доставчици:
Autonomous vehicle

Както си започнал така, тогава да те питам:
А защо за бъдещето да не е превозно средство летящо във въздуха и задвижвано благодарение на химичен елемент номер 115:
Московий

Защо пък не:
Bob Lazar

Lazar claimed that the propulsion of the studied vehicle was fueled by the chemical element with atomic number 115, or "E115" (which in the 1980s...

Всъщност под "автономен" се разбира кола робот, която да се самоуправлява и върху това работят авто производители и доставчици:
Autonomous vehicle

Както си започнал така, тогава да те питам:
А защо за бъдещето да не е превозно средство летящо във въздуха и задвижвано благодарение на химичен елемент номер 115:
Московий

Защо пък не:
Bob Lazar

Lazar claimed that the propulsion of the studied vehicle was fueled by the chemical element with atomic number 115, or "E115" (which in the 1980s was presumed to exist but had not yet been artificially created; it was first synthesized in 2003 and later named moscovium). Lazar explained that the propulsion system relied on a stable isotope of E115, which he explained generates a gravity wave that allowed the vehicle to fly and to evade visual detection by bending light around it. No stable isotopes of moscovium have yet been synthesized; all have proven extremely radioactive, decaying in a few hundred milliseconds.

Виж още
  Прикачени
  Последно редактиран Преди 2 седмици от Филип Борисов Филип Борисов
  1. гост

Автономен, който да се "самоуправлява", пообразовайте се преди да пишете. Въпросния смъсъл, е в това да си бъде достатъчен. Сам да си произвежда въпросното гориво. Горивна клетка, която може да се монтира на двигател с вътрешно горене.
https://smartnews.bg/vodorodno-gorivo-ot-vuzduh/
Самата клетка, може да бъде използвана, за всякакъв вид превозни средства, включително и в домашни условия. Тогава емисиите ще са нулеви в глобален план.

  Прикачени
  гост
  1. Филип Борисов    Man in time

Връзка:автономен

Автономен:
самостоятелен, самостоен, независим
Синоними:
самостоятелен, самостоен, независим, свободен, самоуправителен


Връзка:
Автономен автомобил
Автономен автомобил (на английски: Autonomous car) наричан още роботизиран автомобил и безпилотен автомобил е автомобил със самоуправление (автоматизирано превозно средство), способно да изпълнява главните транспортни нужди на обикновения автомобил. Той е способен да следи заобикалящата го среда и да навигира без човешка намеса.

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 2 седмици от Филип Борисов Филип Борисов
  1. гост

Да, в същия смисъл. Остана само да вникнеш в него.

  Прикачени
  гост
  1. Филип Борисов    Гост

Разбрах какво имаш в предвид, но мисля, че това няма да стане в обозримо бъдеще.
Има много експерименти в лаборатории, но те не достигат до масово производство за крайните потребители.

  Прикачени
  гост
  1. гост

Тойота са се заели сериозно с разработката. Имат и реален автомобилв движение. Остава да го направят достъпен и по-малък - генератор (горивна клетка) да се събере в автомобил, на първо време.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
elektromobili-2020