Новата година започва с интересни електромобилни новини и докато ние сглобявахме нашия каталог с електромобилите за 2020, от Австрия се пръкна вест за прототипна версия на Model 3 с бензинов двигател.
Австрийска компания смята, че може да направи Tesla Model 3 по-добър и евтин и демонстрира технологията си в прототип, като добави двуцилиндров бензинов двигател и отстрани част от батериите на Model 3 - създавайки най-лошата Tesla досега.
Obrist Powertrain, която е основана от инженера Франк Обрист е разработила нещо, което нарича "Zero Vibration Generator" - малък двуцилиндров бензинов двигател с мощност 40 кВт/54 к.с. и тегло от едва 95 кг.
Инженерът смята, че изцяло електрическите превозни средства са твърде скъпи и че най-добрият начин да се намали цената им е чрез намаляване на пробега и добавяне на малък бензинов мотор, което по същество си е плъгин хибрид. Франк Обрист го нарича „хипер хибрид".
Това е доста "интересно" твърдение! Намаляваме пробега и намаляваме цената?!
Заедно с двигателя, компанията е разработила и батерия с капацитет 17,3 кВтч, която тежи 98 кг.
Обрист вярва, че комбинирането на двата източника на енергия в Tesla Model 3 би довело до по-добър и по-евтин автомобил, и твърди, че го е демонстрирал със своя прототип - „Obrist Mark II” (снимки на Thorsten Rixmann от Edison ):
С новия двигател, който се намира под предния капак на колата и по-малкият батериен пакет Обрист твърди, че автомобилът може да измине 100 км на ток и до 1,000 км с бензиновия двигател.
Пробегът на ток, обаче, е на ток само при скорост до 65 км/ч, защото над тази скорост се включва двигателя, за да презарежда батерията.
Обрист е избрал Model 3 за демонстрация на технологията си, но сподели, че компанията му възнамерява да доставя този двигател на други производители на автомобили.
В статия, публикувана в Едисън, той споменава, че компанията му вече е подписала договор с „виден участник на международния пазар“ и второ лицензионно споразумение предстои да бъде завършено скоро.
Очакванията им са първите автомобили с такива двигатели да бъдат на пътя през 2023 година.
Нашите очаквания пък са все по-малко хора да си губят времето с подобни експерименти през новото десетилетие.