Серийното производство на Polestar 2 е в ход в Китай, с планирани първи доставки в Европа през лятото на 2020 г.
Това е първият електромобил на новата марка на Volvo, която пък 2010 г. е собственост на китайския концерн Geely Auto.
Обичайно, за удобство ето първо техническите данни на Polestar 2:
- Батерия – 78 кВтч (27 модула, 324 клетки, течно охлажане)
- Пробег – 470 км по WLTP
- Обща мощност – 300 кВт, 660 Нм (два електромотора – преден и заден)
- Ускорение 0-100 км/ч – 4.7 сек
- AC зареждане – 11 кВт трифазно
- DC зареждане – 150 кВт
Производството на Polestar 2 стартира насред вече огромните усложнения предизвикани от COVID-19, но според ИД на Polestar Томас Ингелт компанията е взела сериозни мерки за здравето на своите служители.
Първоначално, Polestar 2 ще се доставя само в Европа, след което в Китай и Северна Америка. Параметрите на модела определено са в крак с развитието на електромобилите – пробегът е достатъчно добър и DC зареждането е на доста доброто за момента ниво от 150 кВт. Бордовото зарядно е трифазно с мощност 11 кВт и въпреки че AC зареждане с мощност 22 кВт би направило Polestar 2 значително по-гъвкав за употреба, добре е, че компанията все пак не е заложила на вече недостатъчното за съвременните батерии 7.4 кВт монофазно зареждане.
Polestar 2 е също така първият електромобил с вградена инфотейнмънт система базирана на Android, която включва Google Maps, гласови команди през Google Assistant, както и Google Play Store.
Засега нямаме информация за реализация на марката у нас, но можем да предположим, че ще се предлага от Мoto Pfohe.
Китай се връща към работен ритъм и стартът на това ново електромобилно производство го показва ясно. С предстоящи доставки през лятото Polestar 2 може да се превърне бързо в много търсен електромобил, за което има предостатъчно предпоставки.