Германският конфигуратор за Polerstar 2 е онлайн, в крак с плана за доставки през лятото.
На първа страница на сайта е записана цена €57,900, но при продължаване към конфигуратора цената спада на общо 55,895, което включва доставката и според малкия шрифт, включва също частта от субсидията за покупка на електромобил в Германия, която поема автопроизводителят, а именно €2,500.
Като цяло стойностите са малко объркващи и не става ясно точно каква е базовата цена, но в сайта на BAFA, която отпуска субсидията в Германия, Polestar 2 е в списъка с допустими електромобили.
Реално, производството на Polestar 2 започна в Китай през март и първите доставки за планирани за лято 2020. Преди да дойде този момент, предварителните заявки ще стартират някъде в средата на април, след което ще бъдат превръщани в обвързващи договори за покупка. Логично, първите доставени коли ще отиват при клиенти направили резервация през 2019 г.
Автопилотът (наречен просто Pilot) е включен в цената на първата версия, с добавка два пакета: Performance за €6,000 и теглич за €1,100. Ето какво включва Performance пакетът:
- Öhlins амортисьори
- Усъвършенствана спирачна система с предни Brembo спирачки
- Закалени 20" черни полирани алуминиеви джанти
- Шведски предпазни колани в златисто
- Капачки на джантите в златисто
- Сегмент от покрива с матов черен акцент
Polestar 2 идва в една много добра позиция на пазара, като среден по размер хечбек, който влиза между Tesla Model 3 и Hyundai IONIQ. За сравнение, ето размерите на три три електромобила, които са най-близо един до друг по този показател (Дължина/Широчина/Височина) в типа каросерия:
- Hyundai IONIQ – 4470/1820/1450 мм
- Polestar 2 – 4607/1800/1478 мм
- Tesla Model 3 – 4694/1850/1443 мм
Hyundai IONIQ няма динамичните показатели на другите два електромобила, но го включвам в това кратко сравнение, защото е единственият друг сравнително сходен като форма и дизайн модел на пазара в момента освен Tesla Model 3.
Малко в обратен ред, тъй като обикновено посочваме тех. данните в началото, ето едно напомняне за способностите на Polestar 2:
- Батерия – 78 кВтч
- Електромотор – 300 кВт (660 Нм)
- Ускорение 0-100 км/ч – под 5 секунди
- AC зареждане – 11 кВт трифазно
- DC зареждане – 150 кВт
В момента това е златната среда откъм използваемост и вероятно ще остане така поне 3-4 години. Трифазно АС зареждане с мощност 11 кВт позволява батерията на Polestar 2 да се зарежда в рамките на нощта, но 22 кВт е значително по-практично при определен тип ежедневна употреба. DC зареждането със 150 кВт е абсолютно адекватно и позволява дълги пътувания с 30-40 минути спирки за допълване.
Динамиката е отлична, каквато и е като цяло в развитието на електрическата мобилност в последните месеци. Тенденцията се засилва бързо, което се потвърждава от ръста в продажбите на електромобили през март спрямо февруари.