Днес BMW представи официално електрическата версия на X3, която по-късно тази година започва да се произвежда в Китай.
Разликата между стандартната и електрическата версия на X3 е почти незабележима, като оставим настрана сините елементи и предната решетка. Основното, което ги отличава, е теглото на iX3 (2,185 кг) - с около 170 кг повече от това на X3 най-вече заради батерията.
Това е доста добро постижение от страна на BMW като се има предвид големината на 400V батерията с капацитет 80 кВтч. Като цяло благодарение на скорошни оптимизации тази голяма батерия заема по-малко място и теглото й е значително намалено.
Гравиметричната енергийна плътност на 188-те призматични клетки в новия BMW iX3 е с около 20 на сто по-висока от тази на клетките използвани в настоящите електромобили на BMW Group.
Това е и първият електрически модел на BMW, който ще използва новото пето поколение задвижваща система, която обединява в един модул електромотора, трансмисията и силовата електроника.
Останалите мерки са сходни на тези на X3.
- Дължина: 4.73 м
- Широчина: 1.89 м
- Височина: 1.67 м
- Междуосие: 2.86 м
Тези 80 кВтч, за които стана дума, са общия капацитет на батерията. Използваемият капацитет е 74 кВтч, с който според тестовете правени по WLTP стандарта пробегът е 460 км с едно зареждане.
По-добра идея за точните цифри по линия на пробега обаче ще разберем, когато някой като Бьорн Ниланд седне зад волана, за да направи нужните тестове в реални условия. Обикновено реалният пробег е 5 до 10 процента по-малко от обявения по WLTP.
iX3 ще може да се зарежда с мощност до 150 кВт на DC зарядни станции, което ще позволява напълване на батерията до 80% за период от около 30 минути. Тук паралел ще се прави с Audi e-tron, който също се зарежда със 150 кВт, но държи тази мощност на зареждане чак до 80% от капацитета, което е прецедент при електромобилите засега.
Изначално iX3 ще се предлага само с един 210 кВт електромотор с максимален въртящ момент от 400 Нм, разположен отзад. Много вероятно е на по-късен етап да се появи М версия на iX3 с два мотора и повече мощност.
Максималната скорост е компютърно ограничена до 180 км/ч, а ускорението от 0 до 100 става в рамките на 6.8 сек, което е почти идентично с това на X3 30i, който ускорява до 100 км/ч за 6.4 сек. Като цяло е прилично за електромобил от този сегмент, но като че ли липсва една идея динамика.
Производството започва в завода Шенян, който е съвместно предприятие на BMW и Brilliance. Това ще бъде първото BMW, което ще се произвежда в Китай и ще се изнася за други пазари.
Все още не става ясно обаче дали компанията планира по някое време този модел да се произвежда и в Европа, където от скоро BMW прави свои собствени компоненти за електромобили.
Цената на iX3 за Европа ще започва от 68 044 евро за базовата версия с включен 16% ДДС.