Nissan представи официално производствената версия на своя първи електрически SUV модел, който се очаква в Европа около средата на 2021.
Цели десет години японците обновяваха Leaf, но беше крайно време да се вземат редица поуки от него и да се предложи нещо ново по линия на електромобилите.
С обявените спецификации и цена, този електрически SUV изглежда като доста обещаващо предложение и алтернатива на модели като Tesla Model Y, BMW iX3, VW I.D 4 и Ford Mustang Mach-E.
По предварителни данни базовата версия на Ariya ще се предлага на цена от 40,000 евро, но по-интересното е каква ще бъде цената на версията с по-голямата батерия, която позвоялва пробег от над 450 км.
След дълги години критики по линия на батериите, които предлагаше за Leaf, Nissan най-накрая сменя въздушното охлаждане с течно! По-добре късно, отколкото никога!
Това ще подобри и времето за зареждане. От Nissan споделят, че Ariya ще може да се зарежда макс. със130 кВт мощност на DC зарядна станция, но зареждането на Ниво 2 ще бъде ограничено до 7,2 кВт.
От Nissan не споделиха за какъв период от време се поддържа максималната мощност при зареждане, но казаха, че в рамките на 30 минути можеш да си си осигуриш около 280-300 км пробег.
Моделът ще се предлага с 2WD и AWD задвижване и две различни батерии (63 и 87 кВтч). Nissan трябва да са доста сигурни в батериите си и да имат значителни подобрения, за да оставят толкова малки буфери от реалният капацитет, който е съответно 65 и 90 кВтч.
Батериите на Ariya ще се правят с NMC призматични клетки от CATL, което е още една промяна за японския производител, който досега използваше клетки тип плик в Leaf.
Ето и някои от основните спецификации на Nissan Ariya:
- Капацитет на батерията: 63/87 кВтч използваеми (общо 65/90 кВтч)
- Зареждане на Ниво 2: До 7,2 кВт
- Зареждане на DC станция: До 130 кВт
- Електромотор: 160/290 кВт (215/389 к.с.)
- Въртящ момент: 300/600 Nm
- Ускорение: 5,1 - 7,5 сек. от 0 до 100 км/ч
- Дължина: 4,595 mm
- Ширина: 1,850 mm
- Височина: 1,655 mm
- Тегло: 1,900 - 2,200 кг
Nissan дава пробег от 340 км за базовата версия на Ariya със 160 кВт мотор и 63 кВтч батерия и около 460 км пробег за версията със 178 кВт мотор и 87 кВтч батерия.
Performance версия с голямата батерия ще се предлага само за AWD варианта, но там ще има компромис с пробега, който пада до около 400 км.
Засега са обявени само плановете за Япония и все още е не ясно кога точно посочените на картинката по-долу варианти ще започнат да се предлагат в Европа.
Nissan определя Ariya като най-модерният технологичен автомобил на компанията досега.
Усъвършенстваната система за помощ на водача ProPILOT 2.0 и функциите на ProPILOT Remote Park и e-Pedal ще спомагат за по спокойно шофиране.
Всички версии на Ariya ще включват и Safety Shield системата на Nissan, която се състои от Intelligent Around View Monitor, Intelligent Forward Collision Warning, Intelligent Emergency Braking и Rear Automatic Emergency Braking технологии.
Ще има опция за комуникация с колата чрез задаване на гласови команди, а софтуерът ще се актуализира на принципа на Tesla (Over the Air).