CATL работи по нова технология, която има за цел да елиминира използването на батерийните пакети и модули интегрирайки клетките директно в шасито.
Премахването на обемистите корпуси, в които се инсталира цялата батерийна система на повечето електромобили днес, изглежда като не лоша идея, но дали това е най-оптималното решение?
Да, по този начин се освобождава повече място и на практика в шасито могат да се инсталират повече клетки, което ще доведе до увеличаване на пробега.
Какво се случва обаче със системата за охлаждане? И какво става при нуждата от подмяна на батерията или дефектни клетки?
От CATL все още не споделят информация за това как точно клетките, силовата електроника и системата за охлаждане ще бъдат монтирани директно в шасито.
Не е ясно и дали клетките ще се инсталират на едно място или тази технология ще позволява по гъвкав вариант за инсталирането им в различни части на електромобила.
Това вероятно би бил някакъв вариант за компании като BMW и Daimler да елиминират нуждата от специализирана платформа за електромобили, но те вече са вложили не малко средства и разработват собствени такива.
На този етап от CATL споменават само някакви потенциални 800 км. пробег, но в Китай обичат да обявяват пробега по стария NEDC стандарт, при който се получава до 30% разлика от реалното шофиране.
Въобще доста неяснота има около тази технология, а CATL планира да я въведe преди 2030 година на масовия пазар, без да се споменава дали са в процес на тестове с някои автопроизводител.