Малко повече пробег за Twingo Z.E. според официалните WLPT цифри

Електромобили

Новият електрически мъник на Renault вече наличен за поръчка във Франция и Германия и можем да видим официалните цифри за пробега и зареждането на Twingo Z.E.

По случая, колегата Педро от PushEVS направил едно добро сравнение между Twingo и Seat Mii, като е дал и малко повече информация за някои от предимствата и недостатъците на френския електромобил.

Както е и при повечето други електрички, Twingo Z.E също се зарежда само с мощност 2.3 кВт (10 А) от обикновен битов контакт с шуко зарядно. Обикновено смятаме това за недостатък на електромобилите, но има причина да е така. В много държави, включително България, автоматичните предпазители за контактите често са за максимален ток 10 А и автопроизводителите знаят това. По тази причина настройват мобилните шуко зарядни на макс. 10 А. Има и изключения, са са рядкост и Twingo Z.E. не е сред тях. Случвало се е да позатопляме, меко казано, някой и друг предпазител дори при настройка на 13 А с неоригинално мобилно зарядно и резултатът често е "паднал" предпазител. Не е ОК и затова - бавнинко, на 10 А.

Ефективността при това зареждане е 70% и всеки, който планира да си купи Twingo трябва да е наясно и да си знае, че пълното зареждане взима поне 15 часа от гаражен или друг стандартен електрически контакт.

В Германия Twingo Z.E. се предлага базова цена от 25,000 евро с ДДС (без включена субсидия), а в България моделът не се предлага въобще, даже и в ДВГ вариантите.

Официално обявеният пробег по WLTP е малко по-висок от предварително предоставените от Renault цифри, което винаги е добра новина. Отначало знаехме за 250 км, което сега официално отива на 270 км. Има малък скок и в комбинирания разход - от 180 на 190 км. WLPT обаче не отговаря изцяло на реалността и за ежедневните условия повече бихме приели като макс първоначално обявените от Renault стойности.

Ето и кратко сравнение между Twingo и Seat Mii

Renault Twingo ZE

  • WLTP комбиниран пробег: 190 км
  • WLTP пробег в градски условия: 270 км
  • Разход на енергия: 16 кВтч/100 км (с включени загуби при зареждане) и 11.2 кВтч/100 км (без загуби от зареждане)
  • Общ капацитет на батерията: 22 кВтч
  • Използваем капацитет на батерията: 21.3 кВтч (97%)
  • Ефективност на зареждане (при 10 A): 70%
  • Мотор: 60 кВт

SEAT Mii електрически

  • WLTP комбиниран пробег: 259 км
  • WLTP пробег в градски условия: 358 км
  • Ефективност: 14.4-14.9 кВтч/100 км (включени загуби при зареждане) и 12.47 кВтч/100 км (без загуби от зареждане)
  • Общ капацитет на батерията: 36.8 кВтч
  • Използваем капацитет на батерията: 32.3 кВтч (88%)
  • Ефективност на зареждане (при 10 A): 87%
  • Мотор: 61 кВт

Оценките на разхода са на база WLTP стойностите и са правени при 10 A зареждане, като включват и загубите при зареждане. Twingo има сериозна разлика спрямо Seat при зареждането от стандартен контакт, но пък е по-ефективно при 32А зареждане отколкото Mii.

За съжаление Renault Twingo ZE и електрическото трио на VW все още са по-скоро добавки за намаляване на вредните емисии от останалата продукция, отколкото сериозен ангажимент към масово производство на електромобили. Произведените бройки са много малко спрямо ДВГ версиите, но двете компании вероятно ще натиснат повече за продажбите на тези модели, ако не успеят да покрият изискванията за вредни емисии от продажбите на ZOE и ID.3.

Тази година продажбите на дизелови и бензинови коли са спаднали драстично и те най-вероятно ще успея да покрият изискванията дори с по-малко продадени електромобили.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения