Поглед отблизо върху задвижващата система на Lucid Motor

Електромобили

Близо 13 години след създаването си Ludic Motor е все по-близо до представянето на своя първи електромобил Lucid Air.

Стартиралата през 2007 година под името Atieva компания изначално е била планирана като доставчик на батерии и задвижващи системи за други автомобилни производители, но няколко години по-късно фокусът отива в друга посока.

През 2016 компанията сменя името си и обявява планове за разработка на електромобил, а две години по-късно получава финансова подкрепа от Public Investment Fund of Saudi Arabia за изграждането на фабрика и довършителни работи по разработката на Lucid Air.

Бавно, но славно Lucid Motor напредват със своята разработка и след доста свършена работа вече можем да разберем по-подробно какво точно са свършили през изминалите няколко години.

Разработената от тях задвижваща система включва два електромотора с обща мощност 1,080 к.с и съвсем наскоро Lucid Air стана първият в света електромобил успял да мине 1/4 миля на драг състезание за по-малко от 10 секунди побеждавайки Tesla Model S.

Tе са успели в голяма степен да приведат компютърните си прогнози в реални резултати с фокус върху оптимизирането на всеки аспект от производителността и ефективността на Lucid Air.

Компанията е създала линия от мощни, компактни и ултраефективни електромотори с постоянен магнит. Комбинирането на тези мотори с инвертор и вградена трансмисия + диференциал създава усъвършенстванa 900+ волтова задвижваща система, която тежи едва 74 кг и се побира в самолетен куфар за ръчен багаж.

Мощностната плътност (41 к.с на литър), която са постигнали от Lucid Motor е много по-голяма в сравнение с това, което се предлага на електромобилният пазар в момента.

Според тях задвижващата им система е с 45% по-лека и с до 59% по-мощна от най-близкият им конкурент. Електромоторите им са два пъти и половина по-компактни и постигат въртящ момент от впечатляващите 20,000 оборота в минута.

Цялата тази оптимизация е постигната чрез разработването на нова технология за навиване на двигателя, чрез която се осигурява максимална изходната мощност и минимална загуба на електричество.

Електромоторите също така разполагат и със иновативна охладителна система, която по-ефективно премахва топлината от намотката на статора, като минимизира загубите и повишава ефективността.

Дизайнът на Lucid Air e проектиран около супер компактната задвижваща система, която е първата по рода си с интегрирани в електромотора трансмисия и диференциал.

Lucid Air също така има специално многофункционално бордово зарядно, което осигурява съвместимост със системи за зареждане с различни напрежения, по-специално зареждане с усилващо напрежение.

Благодарение на това устройство Lucid Air може да зарежда батерията с доста висока скорост и да добави на 450 км пробег в рамките на 20 минути на DC станция.

Бордовото зарядно също така позволява широк спектър от възможности, като двупосочно (V2G) зареждане и възможност за зареждане на друг електромобил (V2V).

Lucid има над 10-годишен опит и над 20 милиона мили в реални тестове, които са им помогнали за разработването на своя собствена компактна батерия с капацитет 113 кВтч.

От 2018 година насам компанията е основен доставчик на батерии за болидите от Formula E, а само след седмица очакваме и официалният онлайн дебют на Lucid Air, който предстои на 9 септември.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума