От продажбите на BMW i3 REx зависи пробега на следващите i-модели

Електромобили
В този блог: Ако се продават повече "чисти" i3, явно пробегът е достатъчен, ако REx, значи хората търсят повече.

Официално пробегът на електрическия i3 е закован на 130 км в щатите. Пак так небезизвестният ресторантьор от Ню Йорк, Том Малогъни, очаква своето BMW i3 REx, след като участва с години в тестовите MINI E и BMW ActiveE програми. Според Том, от продажбите на двата вида i3 зависи с колко пробег ще са следващите BMW електромобили...

Явно Том има някаква информация от BMW, защото казва, че компанията ще базира решенията си за пробега на следващите модели на търсенето на двата i3 варианта.

Досега очакванията в BMW бяха за първоначално повече REx продажби, докато хората осъзнаят, че пробегът на електрическата версия ще им е достатъчен. Какво се промени, че се налага смяна на тактиката? Точно там е работата – нищо не се е променило – хората са свикнали с много пробег в своите ДВГ коли и не са особено склонни масово да се разделят с това.

Не си представям, например, да изкарат на пазара BMW i5 с нещо от сорта на 200-250 км пробег. С поколения този модел е усъвършенстван и последните дизелови варианти са доста добри откъм икономия на гориво и съответно пробег. Затова и се "бавят" германците, докато се усъвършенства технологията при батериите и им паднат цените, за да могат да направят масовите си модели адекватни за пазара.

Ето, Tesla Model S 85 си минава 350-450 км с едно зареждане още сега. Значи може и е въпрос на малко време това да стане и в BMW. Електрическата "петица" просто я виждам задължително с поне 400 км и не мисля, че е нещо, което трябва да зависи от това дали се продават повече i3 REx версии.

Почти винаги първият въпрос, който ми задават по светофари с Туизито е "Колко минаваш с едно зареждане." Очевидно е, че хората се интересуват основно от пробега. Наистина 130 км (за i3) са абсолютно достатъчни за повечето хора в градски условия, но дотам. Ако искаш да мръднеш по-надалеч идват и затрудненията. Ако колата има опция за бързо зареждане става, ще прежалиш половин час по пътя, но да идеш до морето или от там насам вече става бавно, да не говорим, че у нас все още нямаме нито една бърза зарядна станция.

Като за начало, смятам за добра идея в следващия вариант на i3 да дойде с повече видове батерии или поне още една, която да осигурява чист пробег от 250 км. Постижимо е, защото и в Nissan това правят – разпитват първите си клиенти дали биха платили повече за по-голяма батерия. Съответно, следващият LEAF ще е по-стандартно изглеждащ и с повече пробег (според изказване на хора от Nissan на скорошния автосалон в Китай), нещо от сорта на поне 250 км (или дори близо 300 км). Ще трябва да го удвоят спрямо сегашния и това може да изглежда трудно, но те батериите са готови, просто трябваше да тръгнат с колкото може по-ниски цени в началото, за да има продажби. До две години ще им паднат достатъчно цените, та да са с толкова пробег следващите електромобили.

Интересно ще е как ще се различават продажбите на двата вида BMW i3 в Европа и в САЩ. Твърде е възможно в щатите да търсят повече REx версията, защото минават по-дълги разстояния. Но пък точно там са продадени най-много LEAF бройки и това означава, че доста хора приемат този 120-130 км пробег. Аз залагам на следващо поколение BMW i3 с поне 250 км пробег и по-скоростно бързо зареждане. Ти?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари