В този блог: Предварителните прогнози за продажбите на BMW i3 се оправдават.Според д-р Норберт Райтхофер, председател на управителния борд на компанията, BMW е продала почти 10,300 i3 електромобила в световен мащаб за първите девет месеца на 2014 г., както и 341 i8 плъгин хибрида за периода от юни до септември...
За увеличението допринасят и i3 продажбите на китайския пазар, а търсенето на i8 се увеличава. На щандовете на поне 7-8 изложители на eCarTec Мюнхен 2014 имаше демо i3 коли, но това намираме за нормално за Германия и в частност, Мюнхен. Все пак е доста показателно за продажбите, защото на миналия панаир нямаше нито един i3 (тогава моделът още не беше на пазара и дори не успяхме да го тестваме).
Цифрите са добри, но това, което нашият екип отчита много положително е, че BMW е единствената топ германска авто марка, която се реши на трудния ход с производството на изцяло нови електрически модели. Mercedes-Benz и Volskwagen заложиха (и не пропускат повод да го повтарят) на много по-евтиния подход с електрифициране на съществуващи модели. Opel Ampera е друг случай, който за голямо съжаление отива към приключване.
Много сайтове дори писаха за скорошното изявление на ИД на Mercedes Дитер Цетше, според когото "Сега никой не печели от електромобили и това ще остане така в обозримо бъдеще". Това разгневи много потребители и очевидният подход на Mercedes и Toyota в посока водород показва многозначително желанието им да не оставят на потребителя възможност да си произвежда енергията сам. Точно това пък правят в Tesla, предоставяйки безплатно зареждане за своите електромобили и в добавка соларни системи от SolarCity без първоначална вноска и 30 години срок на изплащане.
А както се вижда от последните финансови резултати на Tesla, от електромобили очевидно се печели, въпреки огромните инвестиции.
За BMW постепенното електрифициране на гамата ще позволи на компанията да спазва все по-затягащите се мерки срещу CO2 емисиите в Европа и по света. От наш източник знаем, че на развойна група в BMW е поставена задачата максимално скоро да направи модел, който да се конкурира успешно с Tesla Model S. Такава задача изглежда е поставена и в Porsche.
За първите девет месеца на 2014 г. авто продажбите на BMW в световен мащаб са се увеличили с 9.1%, до 1.32 милиона автомобила. На този етап i3 и i8 представляват около 0.8% от автомобилните продажби на BMW.
Продажбите на електро моделите на BMW все още не стартират в България и на този етап нямаме конкретна информация за евентуална промяна в тази посока.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.