В този блог: Audi разработва свои батерии за електромобили.
В своя център за високо-волтови разработки на батерии в Гаймерсхайм, Германия, Audi експериментира с нова химическа технология и разработва собствен пакет батерии, които да захранват с енергия не само предстоящия електрически Q7 (e-tron), но и всички бъдещи Audi, Volkswagen и Porsche електрически модели...
Компанията работи усилено по създаване на стандартен модул и система за монтиране, която може да се вгражда в различни модели. Батерийният модул е направен от алуминий и е с размерите на кутия за обувки. Вътре могат да се вместват цилиндрични, призматични или плоски батерийни клетки, в зависимост от модела и предназначението.
Най-много енергия може да се съхранява в цилиндричните клетки, но те имат най-малка мощност в сравнение с останалите. Призматичните и плоските пък са най-лесни за пакетиране – могат да уплътнят до 75% от вътрешния обем, срещу 50% за цилиндричните.
В Audi на този етап изглежда предпочитат призматични или плоски клетки, защото "са по-гъвкави и могат да се конфигурират за максимална изходна мощност, максимална енергия или комбинация от двете, което ги прави идеални за плъгин хибриди."
След тестове в последните три години, в Audi са успели да увеличат капацитета и енергийната плътност на призматичните клетки с 50%. Сега "джоб" клетките постигат 550 ватчаса на литър обем и очакванията на екипа са да увеличи това с 50% в следващите 10 години. Най-важното обаче е, че цената на батериите е свалена наполовина в последните пет години.
Audi е един от малкото производители със собствена програма за разработка на батерии, докато други разчитат на производители като LG Chem, Panasonic или AESC за постигане на възможно най-добра цена.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
issions-means-starting-now/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter">Gas2