В този блог: Таблица с процентите спад в капацитета на 30 кВтч LEAF батерия по месеци.
Първото поколение Nissan LEAF вече е на пет години и преди да видим изцяло новия модел (вероятно през 2017 г.), най-значителното подобрение в настоящия досега е новата 30 кВтч батерия. LEAF електромобили с такава батерия се очакват на пазара в средата на януари 2016 г., а междувременно един интересен материал показва потенциалния спад в капацитета й с времето...
Написан е от Марк Келър, който в своя блог включва и таблица с процентите на спад с годините. Първоначално екипът на Nissan смяташе, без да може да гарантира, че батерията на LEAF би трябвало да задържи около 80% от капацитета си след 5 години употреба и 70% след 10 години.
За изминалите 5 години с вече 200,000 LEAF електромобила по пътищата се натрупаха доста данни – при някои екземпляри спадът е по-малък, но при други е по-голям. Точно това провокира Nissan да предложи гаранция върху капацитета на батерията, според която, ако тя загуби четири чертички на показателя в таблото преди да са изминали 60 месеца или 100,000 км, което дойде първо, компанията ремонтира или подменя безплатно модула.
Сега, с новата 30 кВтч батерия за модел 2016 Nissan удължава гаранцията до 96 месеца или 150,000 км, посочвайки на колко процента капацитет се губи по една чертичка на показателя:
1 – 85.00%
2 – 78.75%
3 – 72.50%
4 – 66.25%
От това излиза, че новата 30 кВтч батерия следва да задържи над 66.25% от капацитета си след 8 години или 150,000 км (което дойде първо). С тези данни Марк е изчислил каква ще е кривата на загуба в капацитета и данните са в таблицата отдясно.
https://ecars.bg/blogs/parts-1/1287-grafika-zaguba-kapacitet-30-kwh-bateria-nissan-leaf#sigProId597a5d4202
Интересното е, че въпреки по-големия капацитет и удължената гаранция, новите изчисления предвиждат по-ниски проценти от тези при първото поколение батерия от 2011-2012 г. Например, след 3 години или 60,000 км, графиката за LEAF 2011-12 в блога на Марк показва очакван капацитет от 86.68%. Сметките за новата 30 кВтч батерия обаче предвиждат 80.95% капацитет след същия период от време.
Това не е непременно лоша новина. По-скоро изглежда като прилагане на наученото от първия модел – изглежда в Nissan се ориентират към обещаване на по-малко, с желание да осигурят повече. Ще разберем дали са успели след няколко години употреба на новата батерия.
Източник: Mark Larsen
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин