Според публикация на агенция Ройтерс южнокорейският производител на батерии LG Chem се оглежда за локация за изграждане на нов завод за батерии в Европа.
Компанията планира да увеличи производствения си капацитет в глобален мащаб до 260 гВч през 2023 спрямо целта за тази година от достигането на 120 гВч.
LG Chem вече има две заводи за батерии в Европа в Полша, където се намира по-голямата част от световното производство на клетки на LG Chem.
При капацитет от 120 гВч годишно LG Chem може теоретично да сложи 50 кВтч батерия на повече от 2 милиона електромобила. С достигането на новата цел през 2023 компанията потенциално ще може да осигури 50 кВтч батерия за над 5 милиона коли.
LG вече има съвместна дейност с Geely и GM в Китай, но в момента води и преговори за партньорство с други автопроизводители и Tesla.
Изпълнителният директор на LG сподели, че компанията планира да разшири своето партньорство с Tesla и отвъд доставката на батерии за Model 3 в Китай, но преговорите с тях не са на ниво създаване на съвместно дружество.
Наскоро по мрежата се появи слух, че Tesla планира да вземе 10% дял от новата, вече отделена от основната, компания на LG Chem за електромобилни батерии - LG Energy Solution.
За първата година от съществуването си обаче LG Energy Solutions ще остане 100% собственост на LG. След това е планирано до 30% да бъдат обявени за продажба
Дали в предвидените обеми за производство влизат и батерии без кобалт?
LG Chem експериментира с LNMO химия от известно време и може би това ще бъде химията без кобалт, която южнокорейският производител ще избере, оставяйки LFP и LFMP за китайските производители.
Междувременно BYD вече масово произвежда своите LFP (LiFePO4) Blade батерии за собствените си електромобили и по всичко личи, че от следващата година все повече китайски производители ще използват именно такива батерии.
Според едно от новите изисквания, които влизат в сила от следващта година в случай на термо утечка не трябва да се предизвиква пожар или експлозия в продължение на поне пет минути, за да могат пътниците да имат достатъчно време да напуснат превозното средство.
Това изискване би било почти невъзможно да се изпълни с използването на NCM и NCA клетки, така че отчасти изглежда почти неизбежно повечето китайски производители да преминат към по-безопасни батерии без кобалт - като LFP и LFMP.
Сегашният годишен капацитет на BYD ще бъде удвоен до 40 гВч през следващата година и след това увеличен до 100 гВч през 2022.
От следващата година BYD ще бъде основен доставчик на батерии и други компоненти за австралийската компания Nexport, която обяви планове и програма за местно производство на електромобили, електрически автобуси и камиони.