В този блог: Старата идея за споделяне на Supercharger-ите отново на масата.
Достъпът до Supercharger мрежата за зареждане беше една от привлекателните причини човек да си купи Tesla досега, но скоро може и собствениците на други марки електромобили да започнат да използват услугите на мрежата...
По време на 28-я годишен енергиен панаир в Уисконсин, техническият директор на Tesla Дж. Стробъл сподели че, компанията продължава да търси възможности да направи зарядната си мрежа достъпна и за своите конкуренти, като преговорите са подновени с редица големи автопроизводители и вече има напредък в разговорите с някои от тях.
Тази идея не се коментира за пръв път и всъщност вече минаха близо две години откакто Елон Мъск загатна за подобна възможност в края на 2015-та.
След като темата отново излезе на повърхността определено можем да смятаме, че въпросът не е дали ще се случи, а как точно и кога.
Но докато това може би е една доста позитивна новина за собствениците на Chevy Bolt или Nissan LEAF стартирането на подобна инициатива би усложнило допълнително и сегашното положение на зарядните станции на Tesla, на които често се налага да чакаш, за да пуснеш малко точец на колата.
Tesla планира да удвои размера на своята Supercharger мрежа тази година, но това е основно заради пускането в производство на Model 3, а не във връзка със стартирането на съвместна работа с други автопроизводители.
Собствениците на Model 3 няма да имат възможността да се възползват от безплатно зареждане, но въпреки това опашките по зарядните станции вероятно ще се увеличат в по-гъсто населените места.
На този етап повечето електрически коли няма да могат да се зареждат с пълната мощност – Supercharger станциите дават до 145 кВт, но сега няма електромобил (освен Tesla), който да се зарежда с повече от 50 кВт DC. Това би довело до забавяне на чакащите Tesla коли на Supercharger станциите.
Все още няма конкретен пример за това как от Tesla биха си сътрудничили с другите големи автопроизводители за съвместно ползване на мрежата, но едно от предложенията на Елон Мъск в края на 2015 г. беше всички, които ползват мрежата за зареждане, да поемат част от разходите за поддръжка и електричество на база консумираната от техните превозни средства енергия.
Определено ще бъде интересно, ако Tesla направи тази стъпка и даде възможност и на други електромобили да зареждат бързо на техните станции. Освен това в следващите три години компании като Audi, Mercedes и Porsche също ще имат серийно производство на електрически автомобили с бързо зареждане, които биха се възползвали чудесно от изградената инфраструктура. Да видим как ще стане.