В този блог: Китайската компания Sokon купи бившия завод на Hummer и планира да произвежда електрически коли в него.
Каква ирония само. На мястото, където доскоро се произвеждаха едни от най-жадните за петрол превозни средства в днешно време (Hummer) му предстои коренна промяна.
А тя се изявява в това, че частта от завода, в която досега се правеха големите джипки, ще се превърне в плантация за производство на електрически автомобили и батерии.
Днес от AM General съобщиха че продават завода на SF Motors, дъщерно дружество на китайската компания Sokon, които смятат да го използват за производство на електрически автомобили.
И двете компании потвърдиха сделката в прессъобщение днес, като тя включва само частта от завода, в която се сглобяват комерсиалните автомобили, но не и тази където се правят военните Hummer джипове. Заводът също така се използва за сглобяване и на SUV модели на други производители като Mercedes-Benz.
От SF Motors планират да инвестират приблизително $30 милиона в завода, за да го преоборудват и подготвят за производството на своите "електрически автомобили от следващо поколение".
Джон Джанг, главен изпълнителен директор на SF Motors, коментира новината така:
"Тази сделка представлява уникална възможност за разширяване на интелигентния бизнес с електрически автомобили чрез използването на съществуващо производствено предприятие и квалифицирана работна ръка. Ние сме развълнувани да работим в тясно сътрудничество с нашия нов екип, базиран в Индиана, за производството на нашата електрическа кола от следващо поколение. Очакваме с нетърпение да станем част от местната общност и силно допринасяме за икономическия растеж на Индиана."
В Китай Sokon са един от най-големите производител на мотоциклети и товарни автомобили, но новият му отдел SF Motors е базиран в САЩ и ще се фокусира изцяло върху електрическите автомобили.
Компанията официално стартира SF Motors и откри новата си централа в сърцето на Силиконовата долина по-рано този месец, а съоснователят и бивш изпълнителен директор на Тесла Мартин Еберхард ще бъде консултант в новото отделение. Компанията също така е наела няколко други бивши инженери на Tesla.
Колкото до стойността на сделката поне на първа писта цифрите остават неизвестни.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин