В този блог: Инженер от Шотландия вижда добро бъдеще в проекта си за пътища направени от отпадъчна пластмаса.
Шотландският инженер Тоби Маккартни прекарал известно време в Индия и наблюдавал как местните ремонтират пътищата си като запълват дупките с отпадъчна пластмаса, която изгарят и скоро след завръщането си у дома развил идеята до създаването на "пластмасов път".
Заедно с приятелите си Ник Бърнет и Гордън Рийд стартирали компанията MacRebur, която използва 100% рециклирана пластмаса като заместител на битума, който обикновено се използва при изграждане на пътищата. Обикновено асфалтовите пътища са около 90% скали, пясък и варовик, смесени с 10% битум.
MacRebur приема отпадъчни пластмаси, селскостопански отпадъци и търговски отпадъци и ги превръща в пелети, наречени MR6. Тези пелети заменят по-голямата част от битума нужен за направата на новия пластифициран асфалт. Маккартни споделя, че процесът води до пластмасов път, който е с 60% по-устойчив и трае до 10 пъти по-дълго от асфалтовия.
Алеята на Маккартни в Англия бе първият път, в който е използван пластмасов асфалт, а сега и местният окръг Камбрия ще използва асфалт MacRebur, за да подготви нови пътища в различни райони на окръга.
Супер идея. Докато Елон Мъск променя света на автомобилите, Тоби Маккартни се е захванал с това да промени пътищата, на които ще се движат тези автомобили. Не само, че неговият метод на работа ще намалява количеството отпадъчна пластмаса в океаните, но по този начин се намалява и нефтът, който се изразходва за изграждането на пътищата.
Допълнителен плюс на новите пътища ще бъде и това, че по този начин биха се спестили доста пари, защото ремонтите ще са в пъти по-рядко. Планиран е и пластмасов път във Ванкувър, който стартира кампания в опит да се превърне в най-зеленият град в света до 2020г.
Канадската компания GreenMantra, базирана в Торонто, е разработила процес, който използва смесица от рециклирана пластмаса, за да направи Свързващо вещество спояващо сместа от скали и пясък в асфалт.
Не е необходимо пластмасите да се нагряват толкова много, за да могат да протичат правилно по време на процеса на изграждане на настилката. По-ниските температури означават, че за загряването на сместа е необходимо по-малко гориво. По-малко изгореното гориво означава и по-малко емисии, изпускани в атмосферата.
Миналата година MacRebur спечели награда за стартъп на годината по време на Virgin Media Business Voom, a от тази година компанията започна и продажбата на своите пелети на някои от най-големите компании за строителство на пътища в Англия, където годишно се произвеждат над 20 милиона тона асфалт.
Бизнес моделът на компанията позволява технологията им да се използва за направата и на самолетни и състезателни писти, а Тоби Маккартни смята, че приложение би могло да се намери и в строителния сектор.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин