В този блог: Английското правителство започва ефективна работа по намаляването на вредните емисии и подобряването на чистотата на въздуха в страната.
Няма и месец, след като Франция обяви, че до 2040 ефективно ще забрани продажбата на превозни средства задвижвани от двигатели с вътрешно горене, Англичаните обявиха сходни на техните промени със същия краен срок.
Мръсният въздух продължава да бъде сериозен проблем в най-гъсто населените градове на Острова и поетапно започват проучвания за нивата на замърсяване в районите с най-замърсен въздух.
Всички общини, които получат средства по програмата за намаляване на нивата на азотен диоксид по пътищата, ще имат на разположение до края на следващата година да предоставят доклад за нивата на замърсяване и план за бързо и ефективно намаляване на вредните емисии.
Качеството на въздуха в Обединеното кралство се подобрява значително през последните десетилетия, като намаляването на емисиите на всички основни замърсители и нивата на NO2 са намалели наполовина през последните 15 години.
Въпреки това обаче, анализ на над 1,800 британски основни пътища показва, че малък брой от тях - 81 или 4%, нарушават нормативните ограничения за NO2, като 33 от тях са извън Лондон.
Правителството ще финансира градовете, в които има най-крещяща нужда от бързи промени с 255 милиона паунда, с които да се осигури изпълнението на проектите, които общините ще трябва да изготвят през следващите осем месеца.
Местните общини ще могат да кандидатстват с проектите си за финансиране от фонд "Чист Въздух", като това може да включва променяне на оформлението на пътищата, премахване на светофари и легнали полицаи, или модернизиране на автобусните паркове.
Замърсяването на въздуха продължава да оказва ненужно и предотвратимо въздействие върху здравето на хората, а статистиката сочи, че лошото качество на въздуха е най-големият риск за общественото здраве на Острова.
Англия е една от 17-те страни от ЕС, които превишават допустимите по изискванията на ЕС нива на вредни емисии и този проблем, който се влоши още повече след провала на европейския режим за изпитване на емисиите на превозни средства, трябва много скоро да бъде разрешен.
През есента правителството ще проведе и консултация за вземане на становища относно мерките за подпомагане на шофьорите, жителите и предприятията, които по някакъв начин ще бъдат засегнати от предстоящите промени, като за начало се планира подпомагане за преоборудване и субсидиране на членство в автомобилни клубове.
От една страна 2040 изглежда като доста далечно бъдеще, но вероятно още в рамките на следващите десет години самите автопроизводители ще бъдат принудени да намалят значително производството на дизелови и бензинови двигатели, защото тяхното търсене предстои да спадне рязко до 2025.
Бавно или не, важното е да се действа и все повече държави да взимат пример от Франция, Англия и други, които вече започват с по-сериозно инвестиране в нова инфраструктура и субсидии за електрически превозни средства.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин