В този блог: Още една фабрика за производство на батерии се задава в Европа.
Корейският производител на батерии SK Innovation се отказва от Китай. Китайският пазар е огромен и всеки иска да е на добра позиция там, но правителството на страната направи условията за производство на батерии трудни за външни компании...
LG Chem и Samsung SDI вече пиха студена вода, след като направиха нови заводи в Китай, но по-късно се оказа, че не са сертифицирани да получат пълните правителствени субсидии.
Понякога е по-добре да не си от първите какъвто е случаят с SK Innovation. В резултат на случилото се с двете компании сега SK се отказа от плановете си за строеж на завод за батерии в Китай, обявени през април 2016 г.
Това вероятно е и причината да изберат Унгария за мястото, на което ще бъде построена новата фабрика. Днес компанията обяви, че планира да построи гигафабрика за производство на батерийни клетки в Унгария, за да подкрепи плановете за електрически автомобили на европейските автопроизводители.
Гигафабрика определено ще пасва като наименование на това ново съоръжение, тъй като SK Innovation планира годишен капацитет от 7,5 GWh. Новата фабрика ще има повече от два пъти капацитета на основната фабрика за батерии на компанията в Корея, която произвежда батерии за електромобили като Kia Soul EV и други не толкова популярни модели.
По-рано тази година те обявиха увеличение на капацитета в корейската фабрика до 3,9 GWh с две нови производствени линии и заедно с тези нови 7,5 GWh през 2020, когато новата фабрика заработи, общият им производствен капацитет ще достигне 12 GWh
Въпреки че тези цифри не са дори близо до плановете на компании като Tesla с Gigafactory 1 в Невада (35 GWh през 2018 и 105 GWh през 2020 г.) или CATL в Китай (50 GWh през 2020 г.), SK все пак ще имат достатъчен капацитет, за да подкрепят серийното производство на няколко електромобила.
Новините идват след като SK Innovation спечели договор за доставка на батерии за някои от електрическите модели на Mercedes през миналата година i най-вероятно по-голямата част от продукцията в тази фабрика ще бъде за Daimler.
Тази фабрика изглежда ще бъде по-голяма откъм капацитет от тази на LG Chem, но те пък започват да правят батериите още от следващата година, докато SK ще стигнат до този етап чак през 2020.