Френският премиер призна, че дизелът е грешка

Полезно и ефективно
В този блог: Франция поема официално анти-дизел курс.

Френският премиер Манюел Валс обяви, че Франция иска постепенно да се освободи от използването на дизелови коли и да направи система за идентифициране на най-замърсяващите...

За второто, от следващата година правителството ще въведе идентификационна система за класифициране на превозните средства по степента на замърсяване, която предизвикват. Това ще позволи на местните власти да ограничават достъпа на най-замърсяващите коли до градовете.

"Във Франция дълго предпочитахме дизеловите двигатели. Това беше (и е) грешка и постепенно ще вървим в обратна посока, интелигентно и прагматично,"

  Манюел Валс, премиер на Франция

Не че у нас е цветущо, а точно обратното, но във Франция положението е много повлияно от дизела в посока замърсяване: Около 80 процента от французите карат дизелови коли!

Според Валс, данъците ще бъдат допълнително променени, така че хората да се ориентират към по-екологичен избор и в бюджета за 2015 г. данъчните облекчения за дизелови коли вероятно ще бъдат намалени в сравнение с тези за бензинови или на газ.

Правителството смята също и да вдигне т. нар. TICPE акциз върху дизела с 2 евро цента на литър, в опит да осигури допълнителни данъчни постъпления от 807 милиона евро през 2015 г.

Под допълнителна промяна на данъците имаме предвид, че във Франция вече работи системата Бонус малус, по която за замърсяващи коли се плащат данъци, а за електромобили е обратното – има субсидия за покупка. Съответно горното увеличение на акциза върху дизела и други мерки ще са насочени към постепенното ограничаване на неговото използване.

По-рано през 2014 г. правителството обяви увеличение на субсидията за покупка на електромобили и шофьори, които предадат дизеловата си кола за скрап, получават отстъпка до €10,000 при покупка на електромобил.

Това очевидно започна да дава резултат, защото продажбите на Renault ZOE, например, тръгнаха нагоре. Трябва обаче много по-сериозно засилване на продажбите и дано стимулите да помогнат за това.

У нас предложението за 5,000 лв отстъпка за покупка на електромобил за поредна година не намираме в проекто бюджета за следващата и призоваваме правителството спешно да поправи тази грешка, както французите смятат да поправят тяхната с дизела. Важно е най-сетне и в България да бъдат одобрени различни ефективни и осезаеми стимули в подкрепа на електрическата мобилност.

От: Automotive news

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Zlati Zlatinov

Естествено че няма да намерите отстъпки за покупка на електромобил в проектобюджета за следващата година, на най-високо ниво няма желание за каквито и да е преференции. И не се вижда проблясък в този тунел!

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост

Да, проверихме го, защото имаше "сигнал" от колежка, че ще се случи сега, но всъщност го няма вкарано, поне в първия вариант. Доколкото се осведомих е защото има пари от продажба на емисионни квоти и още преди година две финансовото е одобрило, но тези пари били отишли за погасяване дълга на НЕК... Очаквам повече инфо да събера в края на седмицата.

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
Все още няма пуснати коментари
elektromobili-2020
ignor-tv.jpg

Най-нови теми от форума