В този блог: С разработка на Quick Charge Power, Tesla Roadster може да се зарежда от 50 кВт CHAdeMO станции.
Първият електромобил, който нямаше заводски CHAdeMO DC бързо зареждане и получи такова от друга фирма, беше Toyota RAV4 2012-2014. Сега компанията на Тони Уилямс, Quick Charge Power, е разработила и тества успешно такава система и за Tesla Roadster...
За опцията научаваме от Transport Evolved, където е пуснато кратко YouTube видео от зареждане на Tesla Roadster на бързо CHAdeMO зарядно.
Във видеото е показано зареждане на два броя Tesla Roadster – 1.5 и 2.5. Системата на Quick Charge Power се казва JdeMO и както се вижда работи и на първото поколение Tesla Roadster (1.5), и на леко подобрената 2.5 версия.
Разликата е в това, че JdeMO прототипът е включен под регистрационния номер на "стария" Roadster, за разлика от 2.5 версията, където има достатъчно място за новата JdeMO система до физически по-малкия Power Inverter Module (PIM) под задния капак.
Казваме прототип, защото засега JdeMO е в тестова фаза и не се предлага за поръчка на сайта на компанията. За сравнение, JdeMO опцията за Toyota RAV4 струва $2,999.
На този етап на сайта на Quick Charge Power има само линк, който води до повече информация за хората, които се интересуват. Както практиката досега показва, за да влезе JdeMO за Roadster в производство, ще трябва повече собственици да проявят интерес и/или да направят поръчка с някакъв депозит.
Засега в България все още няма 50 кВт CHAdeMO зарядни станции, но с такъв ъпгрейд Tesla Roadster ще може да се зарежда на много повече места.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин