В този блог: Британската авиокомпания easyJet ще партнира на Wright Electric за играждането на електрически пътнически самолети.
По-рано тази година писахме за базираната в САЩ стартъп компания Wright Electric, която разработва електрически самолети за къси полети.
Днес те обявиха, че британската авиокомпания easyJet се присъединява към тях.
Компанията пише в прессъобщение днес:
"Сътрудничеството с американската компания Wright Electric ще подкрепи целта за полети на къси разстояния, които да бъдат извършвани от изцяло електрически самолети. Wright Electric са си поставили за цел предизвикателството да изградят изцяло електрическо търговско въздухоплавателно средство, способно да лети с пътници през британската и европейската мрежа на easyJet в рамките на едно десетилетие."
От Wright Electric са се наели с нелеката задача да направят пътнически самолет за 150 души, който да се захранва изцяло от батерии. Компанията разработва и алтернатива на самолети Boeing 737 за кратки пътувания - под 500 км.
easyJet обяви днес "стратегия за постепенно премахване на въглеродните емисии и намаляване на шума от авиационни операции", като сътрудничеството с Wright Electric e първата стъпка от изпълнението й.
Carolyn McCall, главен изпълнителен директор на easyJet, очаква аерокосмическата индустрия скоро да последва автомобилната в електрически преход. Тя казва така:
"За първи път в кариерата си мога да си представя бъдеще без реактивно гориво и ние сме развълнувани, че ще сме част от него. Вече е въпрос на това кога, а не, дали някога електрически самолет ще полети във въздуха."
Wright Electric е набрала голяма част от своите инженери от програмата за разработване на електрически летателни апарати на NASA. Компанията планира да разработи архитектурата на електрическия самолет и да се снабдява с батерии от доставчици, когато стигнат нужния капацитет.
Те в момента разработват всички необходими системи за управление на търговски електрически самолети, но те също така зависят от подобренията в технологията на батериите, които не развиват сами.
Елон Мъск, който също разработва свой електрически самолет е на мнението, че подобна система ще стане възможна, когато енергийната плътност на батериите стигне над 400 Втч/кг. Електромобилите на Tesla в момента се захранват от батерии с около 250 Втч/кг
С темповете на развитие на батериите е въпрос на време електрическите самолети да станат част от ежедневието ни.
Кратките полети (под 500 км) представляват 30% от всички полети, а Boeing и Airbus са продали по около 1,000 такива самолета миналата година за около 90 милиона долара всеки. Пазарът определено е голям.
Дори стартовата цена на електрическия самолет да е висока, горивото е толкова значителна част от оперативните разходи, че евтиното зареждане с електричество бързо ще върне инвестицията.
Още по темата: