В този блог: Известната у нас с премиум мобилните си телефони китайска компания излиза със супер евтино e-bike решение.
Една от най-новите играчки на компанията се казва Himo electric bike и се предлага на доста прилична цена от $261.
Xiaomi е от новите китайски марки, които не само работят за промяна на имиджа на китайските продукти, но имат и много голяма успеваемост в тази мисия. Б. а. - Вкъщи, например, вече имаме Xiaomi мобилен телефон и още при избора бяхме приятно изненадани от високото качество на дизайна и изработката, а вече и от надеждността и използваемостта.
В гамата на фирмата има много аксесоари с премиум изглед и изработка и с новото електро колело нещата изглежда седят по сходен начин. Вместо да е поредната китайска сглобка на ниска цена, Nimo е изцяло разработен със собствен дизайн и се отличава от повечето, ако не от всички подобни продукти, които сме виждали досега. За цената просто няма какво да кажем.
Електрониката, включително батерията и контролера, са събрани в рамката в специално оформена кутия с IP54 защита, което позволява да се кара и в дъждовно време.
Himo има също LCD екранче, на което се показва скоростта, изминатото разстояние, нивото на асистенцията от електромотора и колко заряд има в батерията.
Фарът и стопът на Himo се захранват от батерията, което означава, че няма нужда да се сменят малки батерии, както обикновено става с LED стоповете със собствено захранване. Другата готина добавка е, че стоп светлината е свързана с дръжките за спирачките и светва когато бъдат използвани като при колите.
Както и при други подобни колела и при Himo всички кабели са интегрирани в рамата, за да изглежда по-добре и да е по-безопасно за използване. Самата рамка е от алуминий и кутията с електрониката е скосена, за да има място за хващане на рамката с ръка. Himo тежи 16.7 кг, което не е супер леко, но все пак е поносимо като за електро колело.
Задвижването става с 250-ватов безчетков електромотор интегриран в задното колело, което е с размер само 12" и моторът го изпълва почти цялото. И двете колела са отляти и нямат спици, но с този размер не очакваме никакъв комфорт на каране.
Батерията на Himo е 36V литиево-йонна и е изградена от 2Ah клетки от типа 18650. Общият капацитет е 6 Ah на 36V или 220 Wh. Според Xiaomi, този капацитет е достатъчен за 50 км пробег, което предполагаме е при най-слабото ниво на асистенция от електромотора.
Зареждането обаче е доста бавно за този малък капацитет – 6 часа и половина – което означава, че най-вероятно говорим за 1A зарядно (под 50W). Слаба работа, предвид че вече има 2A (и по-силни) зарядни и за мобилни телефони.
Все пак това не е електромобил. Дори да ти свърши енергията в батерията пак можеш да караш, пък и дори 30 км на ток да имаш пак не са никак малко. Е, ще трябва да въртиш педалите през тези 30 км - реално Himo е pedelec, не e-bike (имаш асистенция при въртене на педалите, не можеш да подаваш "газ" от ръклохватката).
Засега Himo ще се предлага (от 30 юли) само в Китай, като в момента може да се купи през собствената crowdfunding платформа на Xiaomi.
Въпрос на време е обаче да влезе в AliExpress или Amazon, а и самата компания може да започне да го предлага международно някой и друг месец след премиерата в Китай.