Tesla подобрява надеждността на батериите си при пожар

Технологии

В този блог: Нов патент показва усъвършенстване на защитата в батериите на Tesla.

През изминалите години, въпреки че са супер рядкост, беше обръщано голямо внимание на пожарите на Tesla електрички. За Model 3 Tesla (заедно с Panasonic) направи нови 2170 клетки и ето че се върши работи за подобряване на сигурността на батерийните пакети при пожар.

Днешните литиеви батерии все още са имат термална неустойчивост и по тази причина много малки и големи компании по света работят по следващото поколение с твърди електролити, което да е много по-надеждно в това отношение.

Междувременно Tesla продължава да използва най-подходящата според компанията в момента технология, а именно малките цилиндрични клетки, каквито (с различни параметри, разбира се) имаме и в своите лаптопи.

В края на юли са публикувани два нови патента на Tesla, които засягат контрола на изпускане на газове при нарушаване на целостта (или друга повреда) на клетките в модула, както и нов метод за по-ефикасно овладяване пожар в пакета.

Разпространяването на огъня в батериите е проблем, който често се дължи на това, че ако една клетка откаже или се запали, тя освобождава голямо количество енергия, което може да запали околните клетки. И както е в случая с Tesla, когато в пакета има хиляди такива малки клетки може да се получи стабилна верижна реакция в продължение на часове (или дни).

Новата разработка може да подобри значително нещата чрез възможност за отвеждане на газовете и съответно не разпространение на огън вътре в батерията. На ниво модул това се постига с новоразработения дизайн, при който слабите точки между клетките се разпадат в случай на авария в дадена клетка и през тях се изпускат газовете от клетката.

От досегашните случаи на пожар с Tesla електромобили се виждаше, че има нужда от голямо количество вода за гасене и охлаждане на запалена батерия, както и последващо наблюдение за допълнителна сигурност. Проблемът е в това, че батериите на Tesla са (логично) капсуловани и в тях не може да проникват вода или други течности.

С новия патент инженерите на Tesla са намерили начин да вкарват течност за термо контрол в батерията в случай на пожар.

Това е решение, което може много да улесни работата на пожарникари и аварийни екипи при инциденти с Tesla електромобили в бъдеще. Важи и за всички други производители, разбира се, които със сигурност разработват свои системи и методи за сигурност, още повече, че патентите на Tesla са отворени и всеки може да заимства идеи от тях.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Това само доказва колко малоумно е да използваш 2170 клетки !!!!
В BMW напр. се използват 96 последователно свързани клетки, всеяка от тях се следи по температура и напрежение и пожар не може да има. Доста по разумно от пожарогасене

Христо Бъчваров
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения