В този блог: На 4 септември 2014 компанията обяви официално, че е избрала Невада за място на новата Гигафабрика.На сайта на Tesla рядко има прес съобщения и последното е от 4 септември, 2014. В него се казва, че ИД на Tesla Елон Мъск и губернаторът на Невада Браян Сандовал "обявиха днес, че Невада е избрана за официално място за Гигафабриката на Tesla"...
Ако си падаш по изявления, ето в по едно две изречения тези на двамата лидери.
Тези "двадесет години" веднага ни направиха впечатление, защото може да означават нещо за предстоящия цикъл на работа на фабриката и съответно за развитието на електрическата мобилност. Интересно е това да се анализира допълнително. Другото важно нещо в изказването на губернатора е призива към адмиинстрацията на щата да осигури на Tesla финансови стимули за фабриката в размер на $1.3 милиарда.
Допълнение: Двадесетте години са периодът за реализиране на тези $1.3 милиарда стимули.
Поздравления за Невада и в същото време само можем да си представим какво е разочарованието на другите щати участвали в надпреварата. Елон Мъск дори говореше за избор на две места, но засега изборът е "само" Невада.
Защо Невада? Причините със сигурност са комплексни. Tesla търсеше сериозни данъчни облекчения, място с много слънце и сравнително близо до фабриката, в която се сглобяват електромобилите в Калифорния. Има и много други елементи, но да оставим тях на компанията и да кажем Поздравления за стартирането на този безумно смел проект.
Планираният размер на Гигафабриката е около 174 футболни игрища. В нея се очаква да работят до 6,500 служители, а годишният капацитет до 2020 г. да е 35 гВтч в клетки и 50 гВтч в сглобени батерии, част от които ще са предназначени за съхранение на енергия в сгради. Фабриката трябва да заработи през 2017 г., за когато е планиран и дебюта на масовия Tesla Model 3.
Само за няколко години от подритван в ъгъла слабак Tesla се превърна в огромен трън в очите на старите автопроизводители. Невярващи в успеха на малка нова компания, сега мнозина от тях очевидно съжаляват, че не са реагирали по друг начин, когато е трябвало. Плановете им за бъдещето, фокусирани върху продължително съществуване в стил "постепенно усъвършенстване на ДВГ" се промениха толкова много и толкова бързо, че тези стари и тромави машини сега просто няма как да не тръгнат по новия път. Вече са изпреварени, но ще наваксат, това е извън всякакво съмнение.
За пробива – Благодарим ти, Tesla!
Източник: Прес съобщение Tesla Motors
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.