В този блог: Временно затворените DC станции с мощност над 150 кВт са отново на разположение за зареждане.
На 25 януари беше открит потенциален проблем с нов кабел с течно охлаждане за мощни DC зарядни станции, който вече е установен разрешен и устройствата работят отново.
Кабелът е производство на Huber+Suhner и след като беше установен единичен проблем с такъв кабел, няколко големи оператора спряха потенциално засегнати устройства. След проверка е установено, че кабелът предизвикал съмнения е от първоначална тестова серия и произведените след това кабели отговарят на изискванията и стандартите.
Временното спиране на DC станции на мощност над 150 кВт, докато бъде установен проблемът, засегна оператори като Fastned, Electrify America, Ionity и ABB като производител.
В допълнение на разпространената международно новина, eCars получи потвърждение от ABB България за описаното отгоре развитие на казуса, който се свежда само до кабела произведен от Huber+Suhner.
Първоначално проблемът е бил установен в тестова среда и не е засичан на никое от работещите в различните държави устройства. Временното спиране на станциите е стандартна превантивна мярка, докато се направят тестове и сега устройствата функционират както е предвидено.
Пък и се получи като едно макар и непланирано популяризиране на новата технология. Сега със сигурност много повече хора знаят, че има мощни DC зарядни станции с кабели с течно охлаждане, които заради своята технология не са толкова тежки и са по-удобни за използване.