ABB влиза в златната среда при DC зареждането като мощност, с нов модел бърза зарядна станция с повишена мощност, но без необходимост от допълнителни шкафове със захранващи модули или кабели с охлаждане.
Разликата в мощността на зареждане и размерите не са огромни, но по-скоро говорим за различен подход, на какъвто други компании като Hypercharger заложиха от самото начало. За ABB резултатът от това е крачка напред към един по-удобен и функционален продукт.
Според ABB, новият модел Теrra 184 ще се побира на площ от 0,5 кв. метра и също като познатия Terra 54 модел няма да изисква допълнителни шкафове със захранващи модули.
Те остават нужни само за HPC (High Power) зареждачките, при които шкафовете със захранващите модули се монтират встрани от самите колонки за зареждане. Такава е и концепцията на Tesla.
Terra 184 ще позволява зареждане с мощност до 180 кВт и възможност за зареждане на три електромобила едновременно. Работното напрежение при тези нови модели може да достига 920V и естествено устройствата са съвместими с установените CCS, CHAdeMO и Тип 2 AC стандарти.
В новата гама влизат и Terra 94 и 124, които ще могат да се надстройват до модел Terra 184 с допълнителни захранващи модули. Реално са пропуснали само 154, но всеки производител си има свои технически предпочитания. Има логика да е 180 вместо 150 и тя е, че при зареждане на 2 коли едновременно мощността в 2х90 вместо 2х75 кВт.
Има подобрение и при зарядните кабели – новите са проектирани с горна система за закрепване и опъване, с дължина от осем метра, за да се избегне потенциално ненужно маневриране пред зарядната станция. Това е важно, защото при много станции кабелите се опират в калниците и особено при скъпите коли това образува много нерви на собствениците.
Новите станции ще могат да се проектират и доставят в различни конфигурации в зависимост от желанието, например с терминал за плащане с кредитна карта или индивидуален екран.
Все още не е обявена официалната цена на Terra 184, като очакваме конкурентно представяне на моделната серия, тъй като при тези мощности не е нужно използване на значително оскъпяващите кабели с течно охлаждане. И точно около това е фокусът на разработката на Terra 184 – да се определи до какъв предел мощност може да се стигне, без използването на кабели с течно охлаждане.
В eCars често си говорим от началото на тази година, че на този етап на развитието на технологиите 150 кВт е златната среда за зареждане. И станциите са не толкова скъпи, и необходимите мощности не толкова високи, а и все още са много малко електромобилите, които могат да се зареждат с над 150 кВт. Дори когато това се промени, смятаме, че 150-180 кВт устройствата дълго време ще са една солидна технологична основа.
Terra 184 ще се предлага директно от ABB и избрани търговци на ABB в Европа от този месец, в Северна Америка от август и в останалия свят от четвъртото тримесечие на тази година.
Екипът на eCars вече предлага устройствата на ABB и наскоро премина специално обучение след което получихме сертификати от ABB за инсталиране на DC зарядните станции на компанията, за което ще пишем отделно.