След три седмици употреба, нашите нови Nissan Leaf вече са добре приети и заемат основно място в семейния ни автопарк от две коли. Оценяваме неговата икономичност и екстри при ежедневната му употреба до основни дестинации.
Шокиращо обаче беше, колко малко внимание получи колата от околните.
Като един от много малкото електромобили от този модел, в голямата територия на Сакраменто, САЩ, предполагах, че ще направи силно впечатление. Вместо това установих, че той е почти незабележим.
Кои думи описват Leaf ? Лек, мек, невзрачен, безвреден, скучен, изветрял, опитомен...
Бих искал да го кажа по друг начин, но може би точно това са искали от Nissan ? Колата просто “е” и не търси сензация от присъствието си. За моите съседи тя е поредния малък хечбек.
Все пак, това ли е наистина всичко, което искат да мислим за Leaf ? Истината е, че тези най- нови технологии трябва да бъдат представяни по категоричен и ефектен начин.
Хибридът Toyota Prius е толкова елегантен не само заради Hybrid Synergy Drive системата си, а заради силното си визуално присъствие. Всеки продаден модел е реклама, видима за други потенциални купувачи.
А Leaf е незабележим, дори когато е паркиран на видно място в паркинга на мол. Той е просто твърде еднообразен за модел, който почти без чужда помощ, създава новия сегмет на електромобилите.
Източник: greencarreports.com