Моделът А на Mercedes е замислен от самото си проектиране за работа с електрически двигател - точно както Leaf на Nissan. Подът на колата е от тип "сандвич" - има предвидено място за батериите, задвижващи електромотора. При стандартните двигатели, това пространство е неусвоено, но за този е с отлично приложение.
Първото впечатление е, че моторът не е особено пъргав, макар че характеристиките му звучат доста добре - 50 кВтч/70 кВтч при върхово натоварване и въртящ момент, който би следвало да осигури доста мощ; спрямо Nissan Leaf обаче, А-клас електричката обаче е малко по-бавна. При управлението и спирачната система нещата са съвсем различни. Общото усъвършенстване на автомобила показва, че екипа на Mercedes работи много сериозно в сектора на електромобилите. Спирачките работят като на всяка друга кола, поведението им е безупречно. Като усещане в купето, подът е малко по-висок, но това не създава никакви пречки и се забравя почти веднага. Допълнителното тегло, което батериите добавят е доста голямо, но почти не се отразява на движението на колата.
Самите батерии са призведени от Tesla Motors. За момента са малко примитивни, състоящи се от хиляди малки клетки, свързани една с друга. Разстоянието, което е предвидено да изминава електромобилът с едно зареждане е около 200 км. Отлично решение е разполагането на индикатора за батерията - SOC (state of charge) - в средата на арматурното табло.
А сега - лошата новина...Тези електромобили няма да се продават (също като Mini E в тестовата програма на BMW!) Mercedes ще произведе 500 бр от електрическия А-клас и ще ги предлага на лизинг на избрани клиенти в Европа. Същата програма има и за В-клас F-Cell, koято е на водород. До една година се очаква нова модификация на А-клас, като вероятно тогава ще има и електрическа версия предназначена за пазара, но това все още не е сигурно...
Останете на гребена на зелената автомобилна технология и заедно ще разберем !
Източник: plugincars.com