Renault Zoe ZE с най-голямата маркетинг кампания от 20 години
От Маргарита НиколоваЕдно от най-хубавите неща, които можем да чуем е за големи проекти и информационни кампании за разпространение на електромобилите. Е, такива за щастие се задават и в Европа, където френският авто гигант Renault ще стартира най-голямата си маркетингова кампания за последните две десетилетия - старта на електрическото Zoe и новото субкомпактно Clio, според маркетинг шефа на концерна, Стефан Норман.
Норман свързва важността на кампанията с плановете на Renault за преоткриване на марката, което е и част от средносрочната стратегия на френския автопроизводител.
Не че имаме нещо против Clio, но "нашата болка" разбираемо е новото електрическо Zoe, което съвсем заслужено получава цялото ни внимание...
Ето какво обаче каза Норман на Automotive News за проекта в интервю по време на фестивала в Кан, на който Renault е партньор от 28 години: "Разликата (при тази кампания) е в самите продукти, които са тотално различни от това, което Renault е правила от много, много години насам.
Норман, който направи маркетинг стратегията на Fiat 500 успешна, докато беше с компанията, описва елементите на предстоящата кампания:
"За Clio, виждам банер кампания с колата в металик червено, на червен фон и лента, на която пише, че купуваш колата заради качеството и сигурността й", издава Норман идеите си. "А за Zoe, по-скоро ще е нещо, което казва, че минаваме към използване на толкова много електрически неща, та защо не и коли."
Топ мениджърът споделя още, че кампанията ще бъде дигитална, а електрическото Zoe и четвъртата генерация Clio ще влязат в продажба през следващата година.
"В наши дни, не можеш и от леглото да станеш, без нещо дигитално както се казва – 80% от хората, посетили наш шоурум са минали преди това през сайта", казва Норман. "Така че днес няма как да мислиш за масмедиите, без интернет."
Като цяло посланието, което Renault иска да отправи със своите Zoe и Clio кампании е, че Renault е качествена марка, след като имиджа и пострада през последното десетилетие.
"През 70-те, 80-те и 90-те години на миналия век Renault беше синоним на малки и средни коли", обобщава Норман. "Не смятам, че днес сме много изостанали, но не сме на върха. Тези коли определено ще ни изкарат пред всеки друг автопроизводител, включително Volkswagen."
[Източник: Automotive News]